מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התקף לב / אירוע לבבי – תסמינים ודרכי טיפול

התקף לב, המכונה גם אוטם שריר הלב, הוא אירוע מפחיד שיכול לפגוע בכל אחד, בכל מקום ובכל זמן. הבנת התסמינים ואפשרויות הטיפול חיונית להתערבות מיידית ולשיפור שיעורי ההישרדות. אנחנו הולכים להעמיק בסימפטומים של התקף לב ונבחן את שיטות הטיפול הטובות ביותר, באילו מקרים ניתן לבצע החייאה ובאילו מקרים הכי טוב להיעזר במכשיר דפיברילטור אוטומטי, בואו נתחיל! 

 

 

מה התסמינים של התקף לב?

התקף לב מתרחש כאשר זרימת הדם לשריר הלב נחסמת, בדרך כלל עקב קריש בעורק הכלילי. הכרה בסימפטומים של התקף לב חשובה ביותר, שכן טיפול רפואי מידי יכול לעשות הבדל מציל חיים. תסמינים נפוצים כוללים:

  • כאב או אי נוחות בחזה: התסמין השכיח ביותר הוא כאב או אי נוחות בחזה שעלולים להרגיש כמו מעיכה, לחץ, מלאות או כאב במרכז החזה. כאב זה עשוי להימשך מספר דקות או לבוא וללכת.


  • כאבים באזורים אחרים: הכאב יכול להקרין לאזורים אחרים בפלג הגוף העליון, כולל הזרועות (במיוחד הזרוע השמאלית), הגב, הצוואר, הלסת ואפילו הבטן.


  • קוצר נשימה: אנשים שחווים התקף לב עלולים להיתקל בקשיי נשימה, וזה יכול להתרחש עם או בלי כאבים בחזה.


  • זיעה קרה: הזעה מרובה, שלעתים קרובות מלווה בתחושת אבדון מתקרב, היא סימפטום שכיח.

     

     

  • בחילות והקאות: אנשים מסוימים עשויים להרגיש בחילה או להקיא במהלך התקף לב.

     

     

  • סחרחורת או סחרחורת: תחושת עילפון או סחרחורת יכולה להיות סימן להפחתת זרימת הדם למוח.
 
  • עייפות קיצונית: עייפות או חולשה חריגים, במיוחד בשילוב עם תסמינים אחרים, יכולים להעיד על התקף לב.
 

חשוב לציין שלא כולם חווים את אותם תסמינים, והם יכולים להשתנות בעוצמתם. אנשים מסוימים, במיוחד נשים, במיוחד חולות סוכרת, עשויים לסבול מתסמינים לא טיפוסיים או ללא תסמינים כלל. לכן, יש להתייחס ברצינות לכל אי נוחות או כאב חריגים או מתמשכים.

 

טיפול ראשוני בהתקף לב

המפתח לשיפור התוצאה של התקף לב הוא התערבות מוקדמת. אם אתה או מישהו שאיתו חווים תסמינים המצביעים על התקף לב, בצע את השלבים הבאים:

1. בקשו מאדם בסביבה להתקשר למד”א, במקביל להתחיל לבצע החייאה.

2. הקפידו להישאר רגועים, אם יש אדם נוסף בסביבה הכשיר לבצע החייאה נסו לעשות רוטציות עד להגעת מכשיר דפיברילטור אוטומטי.

3. השתמשו בדפיברילטור אוטומטי: במידה והאדם מאבד את ההכרה ואינו נושם או שהדופק שלו נעצר, השתמשו בדפיברילטור אוטומטי בכדי לבצע החייאה והחזיר את הדופק למצב תקין. מכשירי AED נועדו לנתח את קצב הלב, ובמידת הצורך, לספק הלם חשמלי כדי להחזיר את קצב הלב התקין.

דפיברילטור אוטומטי


תפקידו של דפיברילטור חיצוני בשעת חירום

במקרים של דום לב פתאומי, בהם הלב מפסיק לפעום לפתע, השימוש בדפיברילטור הוא בעל חשיבות עליונה להחזרת דופק תקין. הנה מדוע דפיברילטורים הם חיוניים:

  • מאפשרים טיפול מידי ומציל חיים-  דום לב פתאומי הוא מצב חירום בעל רגישות גבוהה לזמן, על כל דקה שחולפת ללא דפיברילציה, סיכוי ההישרדות יורד ב-7-10%. דפיברילטורים מאפשרים פעולה מיידית, מה שעשוי לחסוך דקות יקרות.

 

  • החזרת קצב הלב למצב תקין- במקרים רבים של דום לב פתאומי, קצב הלב הופך לא סדיר, מה שמונע ממנו לשאוב דם ביעילות. דפיברילטור יכול לספק שוק חשמלי מבוקר ללב, לאפס את הקצב שלו ולאפשר לו לשאוב דם ביעילות.


  • ניתן לשימוש עבור כל אדם- דפיברילטור אוטומטי מתוכנן להיות ידידותי למשתמש, עם הנחיות קוליות וחזותיות ברורות המנחות אפילו אנשים ללא כל ידע רפואי יוכלו להשתמש בו בקלות וביעילות.
  • פעולת השלמה קריטית להחייאה- לבצע החייאה בזמן דום לב, זה בהחלט פעולה חיונית, אך החייאה לבדה, לא תמיד מספיקה כדי להחזיר את הלב לפעילותו הסדירה. דפיברילציה באמצעות דפיברילטור אוטומטי היא לרוב המפתח להצלחה בהחייאת אדם במצב חירום שכזה.

הבנת הסימפטומים של התקף לב והחשיבות של טיפול רפואי, מידי ככל הניתן הן פעולות חיונית להצלת חיים. לדפיברילטורים תפקיד חיוני במצבים אלו על ידי החזרת קצב לב תקין והגדלת סיכויי ההישרדות. 

 

רוצים לסייע בהצלת חיי אדם בשעת חירום? זה הזמן להצטייד בדפיברילטור אוטומטי!

חברת אריאל מדיק מזמינה אתכם להתרשם ממוון רחב של דפיברילטורים איכותיים וקומפקטיים! לא בטוחים איזה דפיברילטור הכי מתאים לכם? הצוות המקצועי שלנו ישמח לסייע, עם ייעוץ מקצועי ואישי. 

אנחנו בחברת ARIEL MEDIC נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות לרכישת ציוד רפואי כגון דפיברילטורים.

ליצירת קשר- צוות המקצוענים שלנו לשירותכם:
צוות ARIEL MEDIC
מוקד ארצי : 03-9072734
sales@A101.co.il

**התוכן המוגש נועד להעשרה והרחבת הידע ואין לראות בו תחליף להתייעצות רפואית בעת הצורך.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה