מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין דפיברילטור אוטומטי לחצי אוטומטי?

מכשיר הדפיברילטור הראשון הומצא בשנת 1933, אב טיפוס קדום זה למכשיר הדפיברילטור שאנו מכירים היום היה דונה משמעותית מימנו, והיה מתחבר ישירות ללב בניתוח לב פתוח, בדומה להשתלת קוצב. 

בדפיברילטור הראשון שהומצא נעשה שימוש רק שנים אחר כך, ב-1947 על ידי פרופסור קלאוד בק.

בסוף שנות ה-50 המוצא המכשיר דפיברילטור חיצוני, גרסת אב חשובה מאוד לדפיברילטור חיצוני חצי אוטומטי של ימינו.

מאז 1933 ועד ימינו שוק הדפיברילטורים התפתח לאין שיעור: דפירילטור חצי אוטומטי, דפיברילטור אוטומטי, דפיברילטור ידני.. ונשאלת השאלה, מה בעצם ההבדל?

 

דפיברילטור אוטומטי

דפיברילטור אוטומטי הינו מכשיר אלקטרוני קומפקטי ונייד, אשר מאבחן קצב לב, ומטפל בהפרעות הקצב באמצעות דפיברילציה, קרי, מתן שוק חשמלי מסונכרן, ובכך מנטרל את הפרעת הקצב.

למכשיר זה חיסרון אחד משמעותי מאוד בעניין בטיחות הטיפול: המכשיר אינו מורה על מתן שוק חשמלי טרם מתן השוק, ובאם לא מדובר בדפיברילטור מושתל, אלא דפיברילטור חיצוני אשר מתחבר ללב בצורה לא פולשנית, בעזרת אלקטרודות, המכשיר עלול לסכן את האנשים הבאים במגע עם המטופל.

מכשיר דפיברילטור פורק על הלב החולה שוק חשמלי בעוצמה של 200J: זוהי עוצמה אשר מסוגלת להפוך לב מת ללב חי, אך באותה מידה גם להפוך לב חי ללב מת. ולכן מדובר בעוצמה מסוכנת לסובבים (לא למטופל כמובן, אשר זקוק לעוצמה חשמלית זו) ובמידה והם יבואו במגע עם המטופל אשר באותה העת מכשיר הדפיברילטור המחובר אליו יעניק לו שוק חשמלי ללא התראה, קיים חשש אמיתי לביטחונם.

 

דפיברילטור

דפיברילטור חצי אוטומטי

הדפיברילטור החצי אוטומטי, הוא הגרסה החדשנית יותר של מכשירי ההחייאה ובניגוד לדפיברילטור האוטומטי, דפיברילטור חצי אוטומטי מתריע ומבקש את אישור המטפל טרם מתן שוק חשמלי. ולמעשה, זהו ההבדל היחיד ביניהם.

דפיברילטור חצי אוטומטי מאבחן קצב בעצמו, וגם וטוען שוק בעוצמה הרצויה, וטרם מתן השוק הוא יתריע על כך, יבקש בקול סמכותי מהסובבים לא לגעת במטופל, וימתין לאישור חיצוני של הסובבים על ידי לחיצה על כפתור למתן שוק. מדובר במנגון בטיחות חשוב מאוד למען בטיחונם האישי של המשתמשים במכשיר.

דפיברילטור חצי אוטמטי חיצוני, מתחבר ללב בעצזרת אלקטורודות חיצוניות המודבקות על גבי חזה המטופל, ובאמצעותן הוא יוכל לאבחן קצב לב, לזהות הפרעת קצב, ולפרוק שוק חשמלי- באישורכם כמובן. על מנת לשמור על הבטיחות שלכם.

דפיברילטור חצי אוטומטי חיצוני יצא מכותלי בית החולים לרחובות ולידי אנשים אשר ללא רקע רפואי משום שהוא בטוח לשימוש, ומציל חיים בצורה בלתי נתפסת: סיכויי ההצלחה של החייאה במדינת ישראל מחות לכתלי בית החולים עומדת על פחות מ3%. סיכויי הצלחה אלו עולים משמעותית כאשר דפיברילטור חצי אוטומטי נכנס לתמונה: למעלה מכ70% סיכויי הצלחה והישרדות של המטופל רק בזכות שימוש במכשיר החייאה דפיברילטור בעת ביצוע ההחייאה ועיסויי חזה! נתון מדהים לאין שיעור!

שימוש בדפיברילטור

אנו ממליצים לכל משפחה, קל וחומר כאשר אחד או כמה מבני המשפחה חולה לב או עבר צנתור בעבר, להחזיק ברשותכם מכשיר החייאה דפיברילטור וכן לעבור קורס החייאה ועזרה ראשונה על מנת לדעת שלב אחרי שלב כיצד יש להשתמש במכשיר דפבירלטור, לבצע עיסויי חזה, לסייע לצוות האמבולנס שבדרך – ולהציל את חיי יקירכם.

אנחנו בחברת ARIEL MEDIC נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות לרכישת ציוד רפואי כגון דפיברילטורים.

ליצירת קשר- צוות המקצוענים שלנו לשירותכם:
צוות ARIEL MEDIC
מוקד ארצי : 03-9072734
sales@A101.co.il

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם צוות הפראמדיקים והחובשים של אריאל מדיק בטלפון 03-907-2734 וקבל הכוונה עבור מכשיר הדפיברילטור וקורס ההחייאה המתאים ביותר עבורכם.

**התוכן המוגש נועד להעשרה והרחבת הידע ואין לראות בו תחליף להתייעצות רפואית בעת הצורך.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה