מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נקלעתם לזירת פיגוע? 5 דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור!

מאת: עדן צעירי.

עקב הפיגועים האחרונים אשר פקדו אותנו בתקופה האחרונה, ותפקודם של האזרחים אשר נקלעו לסיטואציה השפיע רבות על סיכויי ההישרדות של הפצועים, על פעולות המחבל, ואף על תפקודם של צוותי הרפואה והביטחון אשר הוזעקו לאירוע.

לפניכם 5 כמה טיפים רפואיים לאזרחים ללא ידע רפואי הנתקלים בזירת פיגוע עם פצועים:

1- בטיחותכם במקום הראשון!

עדיף פצוע אחד מאשר שניים. אין להכנס לזירת פיגוע פעילה ולסכן את חייכם טרם נוטרל המחבל או אם אתם חושדים כי יש חשש לביטחונכם האישי. עדיף להשאיר לצוותי הרפואה והביטחון פצוע אחד לטפל בו מאשר שניים. 

2- לפני הכל: חייגו למוקדי החירום

שיחת טלפון אחת למוקד החירום בצורה אינפורמטיבית ורגועה היא הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות! חייגו למוקד, התחילו במתן הוראות מיקום והגעה מדויקות ככל האפשר, אם אתם מוצאים מגבלות בתנאי ההגעה למקום או קושי בחילוץ פצועים מהזירה ציינו זאת. פרטו למוקד החירום גם את מספר הפצועים המשוער בעיינכם, בחלוקה גסה של מצבם לפי מהלכים / פצועים. אל תנתקו את השיחה. לעיתים רבות מוקד מדא ירצה אף להדריך אתכם רפואית כיצד תוכלו אתם לסייע לפצועים עד הגעת הצוותים. מוקד המשטרה ירצה לדעת על סכנות פעילות בזירה כמו מחבל לא מנוטרל. עכשיו כשאתם יודעים לאן חותר כל מוקד חירום בעת שיחה עמכם ספקו להם את המידע הזה מוקדם ככל האפשר.

3- החזיקו תמיד בהישג יד מעט ציוד עזרה ראשונה

החזיקו תמיד בהישג יד מעט ציוד עזרה ראשונה.
ניתן למצוא ערכות עזרה ראשונה קומפקטיות קלות לאחסון בבית, ברכב, או בתיק האישי ומתאימות בדיוק לאירועי חירום על רקע טראומה פציעות וחבלות. ערכת עזרה ראשונה מחיר משתלם ומצויינת לאחזקה ברכב, אשר מאובזרת בכל הציוד חבישה וקיוע אשר תצטרכו תוכלו למצוא בקישור הבא: ערכת עזרה ראשונה לרכב.

 

4- תקדישו כמה שעות עוד השבוע מזמנכם לקורס עזרה ראשונה!

קורס עזרה ראשונה הבסיסי ביותר הוא באורך 4 שעות בלבד! לרוב בשעות הערב, ובו תוכלו ללמוד כיצד לבצע החייאה, להשתמש במכשיר דפיברילטור, ושאר מצבי חירום מידיים אפשריים. רק ערב אחד, זה כל מה שזה דורש מכם, הערב הזה עוד עשויי לעלות למישהו בחייו.

5- למדו כיצד לשתמש בחוסם עורקים

חוסם עורקים גומי / סיליקון חסם עורקים חע חהנחת חוסם עורקים, לטיפול בדימום פורץ ובלתי נשלט, היא בן הפעולות הבודדות אשר לא סובלות דיחויי אף לא של שניה אחת. במצב מסכן חיים כמו קטיעה מלאה או חלקית, ודימום עורקי פורץ ובלתי נשלט, בכל שניה שעוברת הפצוע מאבד ליטרים של דם, ועד הגעת האמבולנס ספק אם ישאר מה להציל. מיומנות זו היא בין הבודדות אשר תקבע את גורלו של הפצוע והיא לגמרי בידיים שלכם! החזיקו תמיד בנמצא חוסם עורקים אחד למצב חירום שכזה, מחירו של חוסם עורקים הוא ממש כמה שקלים בודדים אבל מחירו למען הצלת חיים יקר לאין שיעור.

שתפו ועזרו לנו להציל חיים!

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה