מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין מחולל חמצן לבלון חמצן?

אם אף פעם לא הבנתם מה ההבדל בין מחולל חמצן לבלון חמצן, הגעתם למקום הנכון.
אך ראשית, נתחיל, במהו בכלל חמצן?

 

אז מהו בעצם חמצן?

חמצן, הינו יסוד כימי אשר סמלו הוא O ומספרו האטומי ה-8. צורתו השכיחה בטבע היא בצורת מולקולת חמצן O2 המוכרת לנו.
חיים ובני אדם לא יכולים להתקיים ללא חמצן, אך באופן מפתיע אחוז החמצן O2 באטמוספירה הינו כ-21% אחוזים בלבד.

חמצן נחשב ברפואה לתרופה חשובה ובסיסית למצבי חירום רפואיים נשימתיים, דהיינו, כשל נשימתי, הגורם למצוקה נשימתית, ובכך אי ספיקה נשימתית: אי יכולת של מערכת הנשימה ובה הריאות לספק חמצן בצורה טובה לכלל הגוף ולעמוד בדרישות החימצון, אוורור, והצרכים המטובליים של הגוף. 

הפתרון למצב חירום זה הינו השימוש בחמצן. אך מה אתם בבית יכולים לעשות אם אין לכם חמצן?
שימוש בציוד רפואי נשימתי נוסף כגון מסכת כיס, לחולה שאינו נושם, יכול להיות פתרון מצויין עד הגעת צוות האמבולנס! מסיכת כיס היא פתרון מצויין להנשמה בלחץ חיובי לאנשים שאינם אנשי רפואה ואינם מוכשרים לשימוש בציוד רפואי מקדם כגון ביצוע אינטובציה, קוניוטומיה, LMA והנשמה בלחץ חיובי באמצעות אמבו. מסכת הכיס הביתית בעלת מסנן ויראלי מגנה מפני חיידיקם ובטוחה לשימוש גם עבור המטפל ולא רק המטופל. לכן אנחנו ממליצים, על אחזקת מסיכת כיס בכל ערכת עזרה ראשונה

מה זה בלון חמצן?

בלון חמצן הינו מיכל בצורת גליל, המכיל חמצן דחוס בלחץ של עד כ- 200 אטמוספירות (יחידת מידה ללחץ גזים). בלוני חמצן נועדו לסייע באספקת חמצן בריכוז גבוהה יותר מריכוז החמצן בכדור הארץ, למטופלים אשר סובלים ממחלה או פגיעה זמנית אשר בגינה הם זקוקים להעשרה בחמצן בצורה חיצונית.

אחוז החמצן אשר לו נדרש המטופל ופרמטרים נוספים יקבעו על ידי הרופא המטפל.

בלון חמצן 3 ליטר

יתרונות- בלוני חמצן אינם תלויים בגורם חשמלי חיצוני, ניתן להרכיב את בלון החמצן על תיק נישא או על גלגלים ולהתנייד עם בלון החמצן. בנוסף, בלוני חמצן יכולים לספק חמצן אף בריכוז של 100 אחוז ובקצב גבוהה מאוד של 10-15 LPM.

חסרונות- מצד שני, בלוני חמצן יש להחליף / למלא בחמצן באופן שוטף כיוון שהם מספקים חמצן בריכוז גבוהה ונותנים להסתיים מהר בשל כך.

עבור מי מומלץ?
למטופלים אשר סובלים מבעיה זמנית, כגון כשל נשימתי זמני או מצב רפואי זמני אשר מתבטא בפגיעה בנשימה או אספקת חמצן תקינה, וזקוקים להעשרה בחמצן קבועה אך לתקופת זמן זמנית ולא כרונית. 

 

מה זה מחולל חמצן?

מחולל חמצן, בשונה מבלון חמצן, הינו מכשיר אשר משתמש באוויר הקיים בחדר, מרכז את אחוזי החמצן מתוכו, וכך מזרים חמצן נקי מגזים אחרים בריכוז גבוה יותר מאשר באוויר בכדור הארץ. 

את ריכוז החמצן המדוייק שהמטופל צריך יקבע כמובן רופא מטפל מומחה.

מחוללי חמצן תלויים בחשמל, וניתן להשיגם על סוללה נטענת – מחולל חמצן נייד, או על חיבור לשקע חשמל- מחולל חמצן נייח. מחולל חמצן נייד מאפשר ניידות מלאה, ולרוב הם גם בעלי משקל נמוך מסיבה זו.

מחולל חמצן נייד

יתרונות- מחולל חמצן נייד מאפשר ניידות מלאה, ולרוב הם גם בעלי משקל נמוך מסיבה זו. פועל על חשמל ולכן זמן משך חיים ארוך יותר מאשר של בלון. 

חסרונות- מחולל חמצן נייח לא מאפשר ניידות מחוץ לבית, אך מצד שני כן קל לשימוש בתוך הבית בקרבת חשמל. 

עבור מי מומלץ?
למטופלים אשר זקוקים לעזרה כרונית בנשימה, כגון חולי COPD מחלה ריאתית חסימתית כרונית, מטופלים אשר סובלים מתהליכי נשימה לא תקינים ובעייתיים, מחלות ריאה רסטרקטיביות כרוניות, לחץ דם תוך ריאתי מוגבר, וכד’. 

עדיין מתלבטים באיזה בלון חמצן או מחולל חמצן לבחור?
או אם בכלל אתם זקוקים לאחד כזה בבית או בעבודה?

מוזמנים להתייעץ עם צוות הפרמדיקים המקצועניים שלנו בטלפון: 052-2941138

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה