מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד להשתמש במחולל חמצן

מחולל חמצן נייד

מחוללי חמצן הם מכשירים יוצאי דופן המייצרים חמצן עבור אנשים הסובלים מקשיי נשימה זמניים או כרוניים וזקוקים לעזרה חיצונית באספקת החמצן. בין אם יש לכם קשיים נשימתיים, או עובדים עם אנשים המתאוששים מניתוח, מחולל חמצן יכול לעשות הבדל משמעותי באיכות החיים שלכם, או של המטופלים שלכם.

מה זה בדיוק מחולל חמצן, כיצד הוא פועל ואיך משתמשים בו? ריכזנו עבורכם את כל התשובות! 

מהו מחולל חמצן?

מחולל חמצן, הינו מכשיר רפואי שנועד לספק זרימה קבועה של חמצן מרוכז לאנשים עם קשיי נשימה. מחולל חמצן מהווה חלופה מתקדמת לבלון החמצן המסורתי, שבמקרים רבים עלול להיות כבד ומצריך החלפה תכופה של הבלון, מה שהופך את ההתנהלות אתו למעט יותר מורכבת ומסורבלת.

כיצד פועל מחולל חמצן?

מחוללי חמצן עובדים על עיקרון פשוט הידוע בשם Pressure Swing Adsorption (PSA). המכשיר קולט אוויר סביבה מהסביבה, מדובר בכ-21% חמצן וכ-78% חנקן, עם כמויות עקבות של גזים אחרים. האוויר הנכנס עובר דרך סדרה של מסננים כדי להסיר אבק, לכלוכים וזיהומים אחרים, מה שמבטיח שהחמצן המיוצר הוא טהור ובטוח לשימוש רפואי גם עבור אנשים בעלי מערכת חיסון רגישה וחלשה. 

לאחר מכן האוויר המסונן נדחס, כדי להגביר את הלחץ שלו. האוויר הדחוס מועבר דרך מצע מסננת מולקולרית המכילה חומר הסופח חנקן באופן סלקטיבי. כשהאוויר זורם דרך המסננת, מולקולות החנקן נקלטות, מה שמאפשר לגז עשיר בחמצן לעבור דרכו. הגז המועשר בחמצן נאסף ומועבר למשתמש באמצעות צינורית אף, מסכה או מערכות מתן אחרות.

 באילו מצבים מחולל חמצן יכול להועיל?

מחולל חמצן יכול לעזור לאנשים הסובלים מקשיי נשימה מסיבות שונות כמו: הבאות:

  • אסתמה
  • סרטן ריאות
  • COPD
  • שפעת
  • COVID 19

חשוב לציין, כי יש לקבל אישור רופא והדרכה מפורטת לפני השימוש במחולל חמצן. שימוש במכשיר מחולל חמצן ללא הדרכה או מרשם עלול להיות מסוכן. במידה ורופא המליץ להשתמש במחולל חמצן, הוא יצרף הוראות, כמה חמצן עליכם לקחת ומה משך הזמן האידיאלי עבורכם

בלון חמצן 5 ליטרמחולל חמצן הוא לא אותו מכשיר כמו בלון חמצן המספק חמצן נוזלי או גזי. במקום זאת, מחולל החמצן הוא מכונה המושכת את האוויר מהסביבה שלך, מסננת את החנקן ומותירה את החמצן.

דבר כמו בלון חמצן, המספק חמצן נוזלי או גזי. במקום זאת, הרכז הוא מכונה שמושכת את האוויר סביבך ומסננת את החנקן.

ישנם שני סוגים של מחוללי חמצן: דגם גדול ונייח המותאם לשימוש בייתי, ודגם קל יותר שניתן להתנייד אתו במהלך היום בין מקומות. 

איך משתמשים במחולל חמצן?

השימוש במחולל חמצן הוא פשוט יחסית, אך חיוני לעקוב אחר הוראות היצרן וכל הנחיה נוספת של היצרן, או הרופא שלכם. כמובן, שיש להתייעץ עם הרופא באשר לתדירות השימוש במחולל המחצן ולאיזו רמה יש להגדיר את קצב זרימת החמצן – מספר ליטרים בדקה, פחות או יותר בהתאם למצב הספציפי של החולה.

1# התקנה – הניחו את מחולל החמצן על משטח יציב ושטוח באזור מאוורר היטב. וודא שיש מספיק מקום מסביב למכשיר לזרימת אוויר תקינה.

2# הפעלה- חבר את הגנרטור למקור חשמל והפעל אותו. לרוב מחוללי החמצן יש כפתור הפעלה או מתג.

3# התאימו את קצב הזרימה- הגדר את קצב הזרימה לרמה שנקבעה עבורכם על ידי הרופא. כך תקבעו כמה ליטרים של חמצן תקבלו בדקה. 

4# חיבור צינורית האף, או המסכה- חברו את צינורית האף או המסכה לשקע החמצן בגנרטור. וודאו שהם מחוברים לנחיריים, או מונחים על הפנים שלכם בנוחות ובבטחה. 

5# נשמו כרגיל- ברגע שמחולל החמצן פועל ומערכת ההספקה במקומה, נשמו כרגיל. אתם צריכים להרגיש את זרימת החמצן בכל נשימה.

6# אמצעי זהירות- שימו לב לאמצעי זהירות, כגון הרחקת הגנרטור ממקורות חום, אש גלויה, או חומרים דליקים. הימנעו מעישון בזמן השימוש במחולל החמצן.

7# תחזוקה שוטפת: נקו ותחזקו את מחולל החמצן שלכם לפי הוראות היצרן. זה כרוך בדרך כלל בניקוי או החלפת מסננים ושמירה על המכשיר נקי מאבק ופסולת.

8# עקבו אחר רמות החמצן- אם למכשיר שלכם יש מחוון ריכוז חמצן, בדקו אותו מעת לעת כדי לוודא שהוא מספק את ריכוז החמצן הנכון.

כמה מילים לסיכום

מחוללי חמצן מספקים חבל הצלה עבור אנשים הזקוקים לאספקה חיצונית של חמצן. על ידי הבנת אופן הפעולה של מחולל החמצן ושימוש בטוח ונכון, כל אחדם יכול לקבל את תמיכת החמצן שהוא זקוק לה בבטחה וביעילות. 

אתם רוצים לרכוש מחולל חמצן ולא בטוחים כיצד לעשות את זה?

חברת אריאל מדיק מתמחה באספקה של ציוד רפואי מציל חיים, אנחנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר ואחד מאנשי הצוות המקצועיים שלנו ישמחו לסייע ולהתאים עבורכם את מחולל החמצן האיכותי והמתאים ביותר לצרכים שלכם. 

אנחנו בחברת ARIEL MEDIC נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות לרכישת ציוד רפואי כגון מחולל חמצן

ליצירת קשר- צוות המקצוענים שלנו לשירותכם:
צוות ARIEL MEDIC
מוקד ארצי : 03-9072734
sales@A101.co.il

**התוכן המוגש נועד להעשרה והרחבת הידע ואין לראות בו תחליף להתייעצות רפואית בעת הצורך.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה