מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרופות זה ממש לא משחק ילדים! פרט לעובדה שאי אפשר להניח אותן סתם בכל מקום והן מסוכנות לנטילה לא אחראית – על כל תרופה מוטבע תאריך התפוגה שלה והדרך הנכונה לאחסן אותה.  ולכך מומלץ להתקין ארון תרופות (או “ארון עזרה ראשונה“) בבית או בעסק על מנת לשמור על התרופות במקום סגור ובטוח מפני ילדים ובטמפרטורה מתאימה.

תרופות שפג תוקפן הופכות ללא יעילות ואף מסוכנות. שימוש בתרופות מזיק לבריאות ולא תורם לטיפול. משרד הבריאות הישראלי ממליץ לא ליטול תרופה שפג תוקפה. על גבי אריזת כל תרופה מוטבע תאריך התפוגה שלה – בעת יצורה בבית החרושת לתרופות. תרופות שפג תוקפן עלולות לאבד חלק מיעילותן או את כל יעילותן, וחלקן אף עלולות להפוך לחומר רעיל בשל שינויים בהרכב הכימי שלהן.

חשוב לדעת כי כאשר תאריך התפוגה על התרופה מכיל את מספר החודש , הכוונה שהתרופות ראויות לשימוש עד היום האחרון של אותו החודש. תאריך התפוגה על גבי אריזות של תרופות הוא תאריך שמתייחס לתרופה סגורה, שלא נפתחה.  בתרופות מסוימות בסגנון סירופים, תרחיפים וטיפות לשימוש דרך הפה  או אינסולין, טיפות עיניים, ספריי לאף וכד’ תוקף התרופה משתנה לאחר פתיחת האריזה ושימוש בתכשיר.  לפני כל שימוש בתרופה יש לקרוא בקפידה את העלון המצורף ולהתייעץ עם הרוקח בנוגע לתאריך תפוגת תכשירים אלו לאחר פתיחה. כמו כן, יש לקרוא את הנחיות האחסון, לפני ואחרי הפתיחה.

אחת לכמה חודשים כדאי לבדוק את תוקף התרופות שנמצאות בביתכם. אם תוקפן פג, הקפידו לא לזרוק אותן לפח, מכיוון שסילוקן באתרי פסולת רגילים יגרמו לנזק בריאותי וסביבתי. תרופות שמושלכות לאשפה מתפרקות  ומחלחלות למי התהום. משם קצרה הדרך למי הברז שלנו. ישנם מקומות ייעודיים לסילוק פסולת רפואית –  בדר”כ בקופות החולים מוצבים מכלים לאיסוף תרופות שאינן בשימוש ונועדו להשמדה.

יש להקפיד על שמירת הטמפרטורה הנדרשת בהתאם להוראות היצרן. לדוגמא תרופות שצריך לשמור בטמפרטורה של בין 2 עד 8 מעלות נשמרות במקרר. דוגמאות לתרופות שצריך לשמור במקרר: חיסונים, סירופים או תרחיפים של אנטיביוטיקה אחרי מיהול, תרופות להזרקה על ידי המטופל כולל אינסולין (עד לפתיחה), תרופות אונקולוגיות, משחות עיניים ועוד. לכל תרופה יש תנאי אחסון המפורטים בעלון לצרכן ויש להקפיד ולעקוב אחר הוראות אלה.

איפה שומרים את התרופות שאינן זקוקות לקירור?

על רוב התרופות כתוב בבירור בעלון או באריזה כי יש לשמור אותן במקום קריר ויבש. הכוונה בכך היא לטמפרטורת החדר – עד 25 מעלות – והרחק מהישג ידם של ילדים. אם רכשתם ארון תרופות / ארון עזרה ראשונה ואתם מתלבטים היכן להתקין אותו כדאי לזכור כי אין לשמור תרופות בחדר האמבטיה, היות ותנאי חום ולחות עלולים לפגום ביעילות התרופות. מאותה סיבה – אין לשמור במקרר תרופות המיועדות לאחסון בטמפרטורת החדר.

ובכל מקרה של ספק יש להתייעץ עם רוקח או רופא.

אנשים התעניינו גם בדפיברילטור

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה