מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דפיברילטור ביפאזי

עם פרוץ העידן הטכנולוגי לחיינו בשלהי המאה הקודמת התפתחו עשרות אלפי טכנולוגיות וחידושים במגוון תחומים, וכך גם בעולם הרפואה והקרדיולוגיה. עד 1996 עוד היה נהוג להשתמש בדפיברילטור מונופזי, אך עם המצאת טכנולוגית הדפיברילציה הביפאזית, הרוב המוחלט של מכשירי הדפיברילטור כיום הינם ביפאזים. וטוב שכך.  

 

מהו דפיברילטור ביפאזי?

דפיברילטור ביפאזי

דפיברילטור ביפאזי הינו מכשיר החייאה, דפיברילטור, אשר משתמש בטכנולוגית דפיברילציה ביפאזית להעברת האנרגיה החשמלית מהמכשיר למטופל. הכוונה במונח ביפאזי מתייחסת לטכניקת העברת החשמל. בניגוד לדפיברילציה מונופאזית, חד כיוונית, השימוש בטכניקה הביפאזית נחשב חדשני יותר, והיות וזרם החשמל זורם בשני כיוונים, ניתן להגיע לאותה התוצאה: חשמול פעילות לבבית, בשימוש בעוצמה נמוכה יותר מאשר בדפיברילטור מונופאזי.

 

מהם היתרונות של דפיברילטור ביפאזי על פני דפיבירלטור מונופאזי?

אין עוררין על כך שהטכנולוגיה המתקדמת יותר של דפירליציה ביפאזית עדיפה על פני קודמתה המונופאזית. מבין אינספור היתרונות, נמנה 3 יתרונות משמעותיים: 

  • שימוש באנרגיה חשמלית נמוכה יותר- להשגת בדיוק אותה המטרה הרצויה.
  • פחות סיכונים- עקב השימוש בעוצמה נמוכה יותר פחות תאי מיוקרד (תאי לב) ותאי מיוציט (תאי הולכה חשמלית בלב) עלולים להינזק מההליך הרפואי שלא לצורך.
  • אנרגיה חשמלית מותאמת למטופל וממוקדת יותר- וכך, פעולת הדפירליציה יעילה יותר.

 

כיצד פועל דפיברילטור ביפאזי?

כאמור, העברת החשמל בדיפיברילטור ביפאזי הינה דו כיוונית, הדבר מתבצע כך:

  • שלב ראשון: החשמל נע מאלקטרודה אחת לכיוון השניה
  • שלב שני: באמצע הדרך בין אלקטרודות הדפיברילטור, אנרגיה חשמלית מסתובבת ונעה בחזרה לאחור, וכך נמדדת רמת ההתנגדות של הלב לזרם החשמלי, כך בעצם ידע מכשיר הדפיבירלטור מהי עוצמה החשמל הנמוכה ביותר הדרושה להשגת תוצאה יעילה.
  • שלב שלישי: מכת החשמל המבוקרת על ידי הדפיברילטור בהתאם להתנגדות הלב לעוצמת הזרם החשמלי שנמדדה.

 

מי צריך דפיברילטור ביפאזי?

אנו ממליצים להחזיק דפיברילטור ביתי בקרבת כל אדם בעל רקע לבבי, חולי אי ספיקת לב, עבר אוטם בשריר הלב בעבר, בעל רקע קרדיאלי- לבבי עשיר במשפחה, עבר התערבות ניתוחית לבבית כזו או אחרת בבית החולים לרבות אבלציה (צריבה), היפוך חשמלי, צנתור, ניתוח מעקפים, ניתוח מסתמים או כל ניתוח לב פתוח.

 

מהו מחיר דפיברילטור?

עלות מכשיר דפיברילטור נעה בין כ-4,000 שח ועד 14,000. בקטלוג דפיברילטורים שלנו תוכלו למצוא את מגוון ההמלצות של המומחים ובעלי המקצוע של אריאל מדיק למכשירי דפיברילטור ביתי, דפיבילטור מוסדי או דפיבירילטור ציבורי מהטובים והמומלצים בעולם ובמחירים שווי נפש. וכן גם ציוד נלווה מתאים כמו ארון עזרה ראשונה ייעודי להגנה ושמירה על אורך החיים של המכשיר, ערכות הנשמה להשלמת פעולת ההחייאה, או לרכוש ידע מציל חיים בקורסי עזרה ראשונה מותאמים לצרכים שלכם. 

 

מאת: עדן צעירי, פראמדיקית.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה