מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכת חום והתייבשות אלו שתי הסכנות העיקריות בחשיפה למשך זמן לשמש

מכת חום והתייבשות אלו שתי הסכנות העיקריות בחשיפה למשך זמן לשמש. בגוף האדם קיימות מערכות בקרה שתפקידן לווסת את חום הגוף. טווח הטמפרטורות שבו הגוף שלנו מתפקד באופן תקין הוא מוגבל מאוד (לרוב 36.5 עד 37 מעלות צלזיוס) באופן טבעי כאשר אנחנו נמצאים במצב של מאמץ גופני- חום הגוף עולה, על מנת שחום הגוף לא יחרוג מהטווח התקין מנגנוני וויסות הטמפרטורה דואגים לקירור הגוף ע”י הזעה והרחבת כלי הדם, בצורה זו הגוף פולט חום. וטמפרטורת הגוף נשמרת בטווח התקין.

על מנת לדעת איך להגיש עזרה ראשונה יש להבדיל בין מכת חום להתייבשות. מכת חום נגרמת כתוצאה מהיחשפות לחום ו/או בעיה של מערכות הגוף לקרר את עצמן. התייבשות נובעת ממחסור בנוזלים בגוף האדם כתוצאה מחוסר שתייה, הקאות ושלשולים או נטילת תרופות משתנות ולכן יכולה לעיתים להתרחש אף במקום מוצל. חשוב לדעת כי תינוקות חשופים יותר לפגיעות אקלים, ולכן חשוב להקפיד במיוחד אצל תינוקות על שתייה והימנעות מחשיפה לחום, יש לציין כי בקיץ הישראלי הלוהט שתי הסיטואציות יכולות להתרחש ביחד. אך גם להתרחש לחוד, למשל אדם ההולך בשמש הקופחת עם כובע רחב שוליים אך לא מקפיד על שתייה עלול להגיע למצב של התייבשות. לעומת זאת אדם ההולך לטיול ומקפיד על שתייה מרובה אך הולך ללא כובע עלול לסבול ממכת חום.  כדי להימנע ממצב של התייבשות או מכת חום יש להקפיד על שתייה מרובה וכיסוי ראש מתאים.

 איך מגישים עזרה ראשונה לאדם הסובל מהתייבשות?

  1. הפסקת פעילות ומנוחה בצל.
  2. החזרת נוזלים מבוקרת- לגימות קטנות לאורך זמן, לא להעמיס באופן פתאומי כמות גדולה של נוזלים, הגוף לא בנוי לקלוט כמות גדולה של נוזלים בזמן קצר.
  3. במידת הצורך, החדרת עירוי ע”י חובש (תיק חובש מכיל ערכת עירוי).
  4. פינוי לטיפול רפואי.
  5. במצב של חוסר הכרה, יש לפעול לפי סכימת החייאה, בהתאם לגיל הפצוע.

איך מגישים עזרה ראשונה לאדם הסובל ממכת חום?

  1. הפסקת פעילות ומנוחה במקום מוצל.
  2. הפשטה של הנפגע על מנת לסייע לגוף לקרר את עצמו.
  3. קירור הנפגע בצורה הדרגתית באמצעות מים פושרים (מים קרים, במקרה זה, עלולים לגרום נזק).
  4. במידת הצורך, החדרת עירוי ע”י חובש.
  5. פינוי מיידי לטיפול רפואי.

חשוב להדגיש כי אין בהוראות אלו משום מתן הכשרה רפואית והן אינן מהוות תחליף לטיפול רפואי או לקורס החייאה ועזרה ראשונה מקצועי. תמיד מומלץ לעבור קורס החייאה, לצורך למידת הכללים ותרגול מעשי.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה