מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערכות עזרה ראשונה במקום העבודה

בס”ד

עזרה ראשונה בעבודה

בכל מקם עבודה בו שוהים עובדים חייבת להימצא ערכת עזרה ראשונה תקנית. הימצאותה של ערכת עזרה ראשונה היא מחויבת מצד המציאות בו עלול חס וחלילה עובד להיפצע וגם מכורח התקנות. התקנות המחייבות לעניין זה הינן: תקנות הבטיחות בעבודה. בהתאם לתקנות, על המעסיק לדאוג לציוד עזרה ראשונה תקין בכל מקום עבודה, וזאת בהתאם לכמות המועסקים בכל מקום. כך למשל מוגד באופן מסודר מהי הכמות הצריכה להית בכל ערכת עזרה ראשונה בכל אתר, וזאת בהתאם למספר העובדים בו.

תיק עזרה ראשונה

כחלק מהחובה להציב ציוד עזרה ראשונה, מחוייב המעסיק להצטייד בתיק עזרה ראשונה תקני ובו ציוד המסוגל לתת מענה בעת הצורך. כך לדוגמא, בתיק העזרה ראשונה צריכים להיות מספר פריטים כגון: תחבושות סטריליות, אגדים חבישה, מספריים לעזרה ראשונה, נוזל לחיטוי וכד’.

ערכות עזרה ראשונה למקומות עבודה

בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה, יש לצייד כל מקום עבודה בציוד עזרה ראשונה וזאת בהתאם למספר העובדים בכל מקום. כאמור, החלוקה הינה בהתאם למספר העובדים. כאשר המידרג הקובע הינו כדלקמן : מקום עבודה בו יש עובד אחד עד 19 עובדים, מחייב להציב ציוד עזרה ראשונה בהתאם למפורט בתקנות בחלק של עזרה ראשונה למקומות עבודה עד 19 עובדים. באותו האופן, מקום עבודה בו מועסקים עד 49 עובדים, צריך לצייד ערכת עזרה ראשונה המפורטת ומתאימה ל 49 עובדים. התקנות נותנות פירוט גם למקומות עבודה בהם מועסקים עד 99 עובדים וכך גם עד 149 עובדים. ואף נכתב מהו הציוד שיש להוסיף, וזאת בהתאם לכמות העובדים הנוספת. יש לציין כי במקומות עבודה בהם יש יותר מ 500 עובדים יש להציב גם דפיברילטור – מכשיר החייאה.

חובת המעסיק.

החובה חלה על כל מעסיק ועל כל מקום עבודה. חוץ מהחובה החוקית של הצבת ערכות עזרה ראשונה , יש את השיקול האנושי. שהרי עובד הנפצע בעת עבודתו מצפה למצוא מענה קל, מיידי ומהיר. במקרים בהם עובדים צריכים חבישה קלה וכד’ הם מוצאים את הפתרון בתוך ערכת עזרה ראשונה ובדרך כל ממשיכים כרגיל בעבודה ואילו במקרה בו אין את האמצעי הנכון, העובד יצטרך לצאת ממקום העבודה ויעדיף להמשיך לנח בביתו ולקבל את המענה בקופת החולים בתוספת מספר ימי מנוחה…

אכיפה נושא עזרה ראשונה

בעת ביקורות של משרד העבודה, נבחן המעסיק על מספר פרמטרים, במספר מקרים ידוע לנו כי הפקחים ביקשו לבדוק גם את הימצאותה של ערכת עזרה ראשונה. שהרי זה חלק מחובתו של המעסיק.
במספר מקרים מעסיקים חיפשו לצאת ידי חובה בלבד ורכשו ערכת עזרה ראשונה שאיננה מתאימה ואיננה מכילה את כל הפרטים וזאת בניגוד לתקנות הבטיחות בעבודה . כמובן שבשעת מבחן הערכה לא עמדה לטובת המעסיק והעובד. לכן כמעסיק, מומלץ להצטייד דווקא בערכת עזרה ראשונה תיקנית.
בחברתינו ניתן למצוא ערכות עזרה ראשונה העונות על התקנים ומצויידות בציוד עזרה ראשונה מלא.
מכשיר החייאה לבתי ספר

אמנם חלק  מהמוסדות החינוכיים מקבלים תיקצוב, המספיק בדרך כלל לרכישת מכשיר החייאה , ביצוע קורס עזרה ראשונה, ואף ציוד עזרה ראשונה. כך שהצוות החינוכי מקבל הכשרה בעזרה ראשונה והחייאה מיועדת לשימוש במכשיר ההחייאה בעת חירום.

צוות  ARIEL MEDIC ישמח להעניק מידע, ייעוץ, שירות ואפילו הדרכה מלאה על מכשירי ההחייאה.

אנו לשרותך באמצעות המוקדש הארצי 03-9072734
ובאמצעות המייל info@a101.co.il

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה