מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציוד עזרה ראשונה בעבודה

עזרה ראשונה

קיומו של ציוד עזרה ראשונה במקום העבודה נועד במטרה לתת מענה מיידי לעובד ולמעסיק בעת הצורך. מטרת ציוד העזרה ראשונה הינו לתת מענה ראשוני ובסיסי בעת פציעה קלה או חלילה יותר מכך.  מענה נכון ומיידי יכול להציל חיים ואף למנוע נזק משני כגון נכות, זיהום ועוד.

ערכת עזרה ראשונה במקום העבודה

בכל מקום עבודה קיימת חובה על המעסיק לצייד את עובדיו בערכות עזרה ראשונה . הערכות צריכות להיות מאובזרות ומכילות את ציוד עזרה ראשונה בהתאם למפורט בתקנות הבטיחות בעבודה. על כל קבוצת עובדים, יש להציב ציוד עזרה ראשונה תקני. וזאת במטרה לתת עזרה ראשונה לעובד בעת אירוע.

ערכות עזרה ראשונה

על מנת להיות מצויד כראוי יש לעיין בתקנות הבטיחות בעבודה המפרטות כמה ציוד עזרה ראשונה צריך להיות לכל קבוצת עובדים. כך לדוגמא , יש להציב ציוד עזרה ראשונה בהתאם למספר עובדים בכל מקום עבודה.

תיק עזרה ראשונה

בכל מקום עבודה חייב להיות תיק עזרה ראשונה או ערכת עזרה ראשונה המכילה ציוד בהתאם לחוק. התכולה צריכה להיות מרועננת אחת לתקופה בהתאם לתאריכים המופיעים על כל פריט בתיק העזרה ראשונה.
בין הפריטים הצריכים להיות בכל ערכת עזרה ראשונה: אגדים לחבישה, חוסם עורקים, תחבושת אישית –דגם צה”ל, פדי גזה, מספריים לעזרה ראשונה ועוד מספר פריטים של ציוד עזרה ראשונה.
הכמות הנדרשת הינה בהתאם למספר עובדים בכל מקום ומקום. התקנות קובעות מידרג בהתאם למספר העובדים.
החלוקה הינה כדלקמן : מקום עבודה עם מספר עובדים בין 1 ל 19 עובדים מחוייב בערכת עזרה ראשונה בסיסית, שהמפרט שלה מופיע בתקנות הבטיחות בעבודה. המידרג הבא הינו מקום עבודה עם 20-49 עובדים וכן הלאה.
יש לציין כי במקומות עבודה עם מספר עובדים של מעל 500 עובדים, יש להציב גם דפיברילטור. דפיברילטור הינו מכשיר החייאה שנועד להציל חיים במקרה של דום לב. החובה קיימת בהתאם לתקנות הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים.

חובת עזרה ראשונה במקומות עבודה

החובה על הצבת ערכת עזרה ראשונה הינה על המעסיק. בעת ביקורת של מפקח מטעם משרד העבודה, הוא יכול לדרוש ולבדוק את קיומו של תיק עזרה ראשונה ותכולתה של הערכה הנמצאת במקום העבודה. ולעיתים , במידה ונמצאו ליקויים, יכול המפקח להטיל קנס או הערה בעת ביקור במפעל.
מעבר לחובת המעסיק להצבת ציוד הכרחי זה, קיימת גם הגישה ההומניטרית לפיה ראוי להגיש עזרה ראשונה לכל אדם באשר הוא ולפיכך בתי עסק רבים מצטיידים בערכת עזרה ראשונה בסיסית לטובת הענקת מענה ראשוני בעת הצורך. וזאת על אף שמדובר בבתי עסק קטנים שאינם מחוייבים לעשות כן.



חברת ARIEL MEDIC מתמחה בייצור ושיווק ערכות עזרה ראשונה למקומות עבודה, בתי עסק ומפעלים.
באתר החברה ניתן למצוא ערכות לעזרה ראשונה העונות לדרישות התקנים בהתאם לחוק.

אנו לשרותך באמצעות המוקדש הארצי 03-9072734
ובאמצעות המייל info@a101.co.il

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה