מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכשיר החייאה – הציל חיים בבית הספר

מורה התמוטטה בבית הספר

נס של ממש התרחש בשבוע שעבר בשערי בית ספר באחת מהערים הגדולות בישראל. מורה המלמדת בחטיבת הביניים בבית הספר הגיעה לשערי בית הספר, ולפתע כמעט ללא כל התראה מוקדמת, ליבה חדל מלפעום , היא קרסה והתמוטטה בשערי בית הספר.  למזלה של המורה נכחו בסמוך למקום שני נערים, תלמידי בית הספר שזיהו את המצב כחוסר הכרה והחול לבצע פעולות החייאה מיידיות. התלמידים החלו לבצע עיסויי לב חיצוני ובמקביל דרשו להזעיק עזרה ולהביא מכשיר החייאה דפיברילטור . בבית הספר בו התרחש האירוע קיים דפיברילטור אוטומטי . וזאת כחלק מהחובה לצייד כל בית ספר במכשיר החייאה מכורח ‘חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים’. 

מכת חשמל שמצילה חיים

תוך מספר דקות הגיעו לבית הספר צוותי הצלה נוספים ובשילוב כוחות ושיתוף פעולה מדהים בין ארגוני ההצלה (מד”א ואיחוד הצלה) ביצעו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן מספר שוקים חשמליים ממכשיר הדפיברילטור. תוך מספר דקות התייצב מצבה של המורה והיא החלה להראות סימני התאוששות. המורה פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים בירושלים. שם השתפר מצבה וכבר חזרה להכרה מלאה.

דפיברילטור בבתי הספרהדפיברילטור הציל את החיים

בבית החולים התייצב מצבה של המורה. לדברי הרופאים: המורה חוותה מוות כתוצאה מדום לב פתאומי ובזכות תושיה ופעילות מצילת חיים המורה קיבלה את המענה הנכון , בזמן הנכון ומהאנשים הנכונים. כך ציינו צוותי הרפואה בבית החולים. אילו הטיפול היה מתעכב במספר שניות, או אילו לא היה ניתן הטיפול הנכון כולל חיבור מהיר של המורה אל מכשיר ההחייאה היה עלול להיות המצב בלתי הפיך.
יש לציין כי מכשיר ההחייאה נועד בדיוק למקרים אלו של דום לב , המתרחש באופן פתאומי. במקרים כאלו יש לחבר באופן מידי את מכשיר ההחייאה לחולה ולפעול בהתאם להוראותיו של מכשיר ההחייאה. תפקידו של הדפיברילטור הוא לזהות ולאבחן את המצב בו מצוי ליבו של האדם. ובמקרה בו מצוי האדם במצב של ‘פרפור חדרים’ המכשיר יודע להמליץ ואף להעניק באופן מידי שוק חשמלי וכל זאת תוך מספר שניות. כך מסביר לנו מר אריאל הקר המשמש כמנכ”ל חברת ‘אריאל מדיק- מכשור רפואי’. אין ספק כי הדפיברילטור הציל חיים. זהו מקרה נוסף המצטרף למאות מקרים מהשנה האחרונה בה הצלחנו להציל חיים בזכות מתן מענה ראשוני של חיבור מכשיר החייאה בזמן אמת. 

מכשיר החייאה בכל בית ספר

יש לציין כי לאחרונה משרד החינוך החל לתקצב את בתי הספר לרכישת מכשיר החייאה. ככל הידוע בכל בית ספר בו מצויים מעל 500 תלמידים זכאי לקבל תיקצוב של אלפי שקלים לטובת רכישת מכשיר ההחייאה. רשויות מקומיות רבות בכל רחבי הארץ  כבר רכשו מכשירי החייאה לטובת בתי הספר ואף ביצעו קורס עזרה ראשונה לטובת מקרי חירום. קורס הכולל הדרכה לשימוש במכשירי ההחייאה.
‘הצבתו של מכשיר החייאה בבית הספר הינה קריטית במקרה של דום לב בתלמיד או באיש צוות’ כך מוסר רם כהן מנהל בית ספר אשר היה מהראשונים לצייד את בית הספר שלו במכשירי ההחייאה אוטומטיים.  

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה