מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכשיר החייאה דפיברילטור למוסדות

מה שלא ידענו: עזרה ראשונה במוסד חינוכי

איזו תוספת לעזרה ראשונה מוצבת בשנים האחרונות במוסדות חינוכיים? לא תאמינו אבל כדאי שתדעו: לא מדובר באיש צוות נוסף, אלא במכשיר טכנולוגי שתפס את מקומה של ההחייאה הקלאסית. האם המהלך האחרון משפר את הטיפול הקריטי ומהן ההשלכות מכך? על כך, בכתבה הבאה.

עזרה ראשונה
עזרה ראשונה

אכן, עזרה ראשונה בימינו, במוסד חינוכי, אין משמעותו רק ‘להעביר’ את הצוות החינוכי פעם בשנה הדרכת עזרה ראשונה, וזה גם לא רק לוודא שישנו את אחראי החירום שיתקשר בעת הצורך לכוחות ההצלה. “עזרה ראשונה כיום”, כך אומרים לנו, “יכולה להיות מעשית הרבה יותר, מהירה ואיכותית, לכל אחד, בעזרת מכשיר חדשני המוצב במוסדות חינוך ושמו דפיברילטור או ‘מכשיר החייאה’”.

ציוד רפואי לבתי ספר, מי צריך אותו בכלל?

למרות שלא נעים להכיר אותו מקרוב באירוע חירום חלילה, טוב וכדאי לדעת שהוא בשביל ילדנו במוסד החינוכי לעת הצורך. הדפיברילטור הינו מכשיר בגודל מעט יותר גדול מקופסת נעליים המהווה בעצם מעין מדריך דיגיטלי מנחה למתן החייאה ראשונית.
בעת הפעלת מכשיר ההחייאה, מכשיר ההחייאה יחל להנחות את מגיש העזרה הראשונה בהוראות כיצד להצמיד את חיישניו של הדפיברילטור אל המטופל, לאחר מכן, יזהה מכשיר ההחייאה את קצב פעימות הלב של הנזקק להחייאה ובהתאם לכך ינחה את מגיש הסיוע ללחוץ על אותות חשמליים בצורה מדויקת להחזרת פעילות הלב לסדרה.

מכשיר החייאה דפיברילטור

הדפיברילטור, אינו רק מחזיר את פעילות הלב לסדרה ברגע הצורך על ידי מתן אות חשמלי מדויק, (אשר הינו מדויק יותר ויעיל יותר מפעולת החייאה הקלאסית המסורתית על ידי מגיש עזרה ראשונה ללא מכשור, אך חשב לזכור שאינו נועד להחליפם), הוא גם מאבחן את מצב המטופל, ולאיזה עזרה ראשונה הוא נזקק, ובעיקר, מנחה כל אחד, גם ללא הכשרה רפואית מוקדמת כיצד להגיש בעת הצורך את הסיוע, במקביל להזעקת כוחות חירום והצלה.

ההצלחה הסוחפת

עם הכנסת השימוש בדפיברילטור, הוא התגלה כיעיל במיוחד וכמציל חיים. על פי מחקרים שנעשו התברר כי במקרים רבים ניצלו חיי אדם בעזרת מכשיר ההחייאה החדשני הזה, גם במוסדות חינוכיים.

אביעד למשל בסך הכול שיחק במגרש הספורט של התיכון, אלא שכנראה הוא נסחף מעט באימונים ו-התמוטט. הסיפור של אביעד היה עלול להיגמר בסוף טראגי במיוחד, אבל מכשיר דפיברילטור שהוכנס אך שבוע קודם לכן לשימוש בבית הספר הציל את חייו בעזרת אבחון מדויק ומתן אות חשמלי. כך ניצלו חייו של אביעד והוא שב לאיתנו עוד לפני הגעת האמבולנס הראשון.
מנהלי מוסדות חינוך שנוכחו לראות עד כמה מכשיר הדפיברילטור מציל חיים, שחו כי חבל שלא הכירו את המכשיר קודם לכן, “לו היינו יודעים”, כך הם אמרו, “עד כמה מכשיר ההחייאה פשוט לתפעול ושכוחו כה רב בהצלת חיי אדם, היינו רוכשים אותו אף קודם”.

לאחר שהכירו את הדפיברילטור מקרוב, או כאשר נכחו במעמד בו הדפיברילטור הציל חיים, גם צוותות במוסדות החינוך בחרו להציב את מכשיר ההחייאה בביתם: ”לעולם”, כך הם אומרים, ”לא נוכל לדעת מהו הרגע בו נזדקק למכשיר זה”.

קורסי עזרה ראשונה

דפיברילטור? כן, אך לא בכל מחיר

יוסף, מנהל בית ספר, היה רגוע. הוא רכש מכשיר דפיברילטור מסוכן מוצרים אקראי שהציע לו לרכוש דפיברילטור, וידע שבכל רגע נתון, במוסד החינוכי שלו, מכשיר ההחייאה נכון ומזומן להעניק טיפול וסיוע לכל דורש.
אלא שברגע האמת, באירוע חירום בו אב הבית הקשיש של בית הספר התמוטט, התברר כי מכשיר הדפיברילטור לא עובד כיאות, המכשיר חרחר, לא נתן הוראות הפעלה מדויקים וצוות בית הספר חשש להשתמש במכשיר לפעולת ההחייאה ובצדק. לאב הבית, אם שאלתם, שלום, אך למכשיר הדפיברילטור, ככול הנראה – לא. יוסף, מיהר להתקשר לסוכן שסיפק את הדפיברילטור, אלא שכאן הסוכן סירב להעניק שירות בטענה שהמכשיר ‘משומש’.

אם כן, רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש את הטכנולוגיה המדהימה הזו ומצילת החיים, שימו לב לרכוש את מכשיר הדפיברילטור אך ורק ממשווקים אמינים ואיכותיים. רק משווק בטוח ובעל מוניטין, הנושא באחריות יוכל להבטיח לכם אחריות תפעולית כדי שתוכלו להיות רגועים, גם כשתתפללו, שלעולם לא תזדקקו למכשיר ההחייאה.

תיאור זה הינו אינפורמטיבי בלבד.
ואינו מיועד למתן ייעוץ רפואי או הצעת פעולה רפואית כלשהי.

אריאל מדיק

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה