מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דפיברילטור מד”א במרחב הציבורי

לאחרונה התרחשו מספר מיקרי מוות מצערים. מיקרי מוות שיתכן והיה ניתן למנוע אילו היו עושים מספר פעולות בסיסיות.
הפעולה הראשונה והחשובה ביותר, כמו תמיד,  הינה המניעה! רוב מיקרי המוות כתוצאה מדום לב פתאומי, מתרחשים אצל אנשים הנמצאים בתוך קבוצות הסיכון. כגון: מעשנים, טווח גילאים של מעל גיל 40, בעלי משקל עודף וכד’. בחלק ניכר מן המקרים ניתן למנוע באמצעות אורח חיים בריא, תזונה נכונה, פעילות גופנית מבוקרת וכיוצ”ב.
עם זאת בחלק מן המקרים מתרחש דום לב פתאומי אצל אנשים בהם לכאורה, לא היה צפוי שיתרחש מקרה כזה. כך לדוגמא פטירתו הטרגית של קצין בכיר בצה”ל בעת אימון גופני שיגרתי. מומחים טוענים כי יתכן והיה ניתן להציל את חייו באמצעות מכשיר החייאה דפיברילטור.

דפיברילטור – מכשיר החייאה

דפיברילטור הינו מכשיר החייאה המסוגל לאבחן את קצב ליבו של המטופל, לזהות אירוע לבבי קטלני כגון פרפור חדרים הנקרא בשפה המקצועית VF.
כמו כן, מכשיר ההחייאה, הדפיברילטור יודע, בנוסף ליכולתו לאבחן ולזהות את קצב הלב.
הוא מסוגל לתת הוראה על הצורך במתן שוק, וכמובן גם לתת בעצמו את השוק החשמלי לחולה המטופל ובכך להציל את חייו וכל זאת בלחיצת כפתור. בנוסף לכל זאת, בדפיברילטור של פיליפס, יש עוד שתי פונקציות מיוחדות שהדפיברילטור מעניק. האחת- מתן הוראות ברורות בקול רם ובעברית רהוטה; כיצד, היכן ואיך לבצע את כל שלבי ההחייאה. הפונקציה השניה, המכשיר גם מעניק באופן קולי וברור את הקצב הנכון לביצוע ההחייאה. שהרי ביצוע עיסוי לב בקצב שאינו נכון (קצב מהיר מדי או קצב איטי מידי) יכול לפגוע ביעילות ההחייאה.
שתי התוספות הללו הינם חשובות ביותר בעת ביצוע החייאה ע”י עוברי אורח.

דפיברילטור של מד”א

ארגון ההצלה הלאומי, מגן דוד אדום יצא ביוזמה מבורכת בה הוא מעודד הצבה של מכשירי החייאה במקומות ציבוריים וגם פרטיים. וזאת במטרה להציל חיים ע”י דפיברילטור ע”י עוברי אורח.
דפיברילטור של מד”א הינו מכשיר החייאה אוטומטי/חצי אוטומטי המיועד לשימוש ע”י כמעט כל אדם. גם ללא הכשרה או רקע בהגשת עזרה ראשונה וגם אם לא עבר קורס עזרה ראשונה.
מדא מציב את מכשירי ההחייאה כמעט בכל מקום אפשרי וזאת במטרה ליצור חשיפה מירבית ככל הניתן לציבור הרחב. וכמובן מתוך מטרה נעלה של הצלת חיי אדם.

דפיברילטור PHILIPSמכשיר ההחייאה של מדא הינו דפיברילטור המסוגל לאבחן את קצב הלב וגם הוא יודע לזהות את קצב הלב ולהמליץ על מתן שוק חשמלי.
עם זאת לאחר מתן שוק חשמלי חשוב ביותר להמשיך את פעולות ההחיאה. וכאן, במידה והאדם לא עבר קורס עזרה ראשונה , יתכן ויהיו שלבים קריטיים בהחייאה, שדוקא אותם הוא צריך לדעת. אך המכשיר החייאה של מדא לא מלווה באותו האופן בו מכשיר ההחייאה של פיליפס נותן מענה.

לכן, בעת רכישת מכשיר החייאה יש לבדוק את כל הפרמטרים, ולא רק מחיר של מכשיר החייאה.

מאמר זה נכתב כשירות לציבור בלבד.
ואין לראות בו כמידע רפואי, ייעוץ רפואי וכיוצ”ב.

ובוודאי שאין לבצע כל פעולה רפואית מתוך מאמר זה.
השתדלנו לתת מידע מקצועי ואובייקטיבי
אם לדעתך, יש טעות, חוסר דיוק או כל שאלה וטענה אחרת- נשמח באם תעדכן אותנו בכתב או טלפוני.

צוות אריאל מדיק – מקצוענים בהצלת חיים

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה