מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
נפילה, הרעלה, חנק, טביעה ועוד – תאונות בבית ומחוץ לו הן הגורם העיקרי לפציעות ילדים, שניתן למנוע. להלן כללי בטיחות שכל הורה צריך להכיר.

תאונות המתרחשות בבית ותאונות דרכים הם הגורמים העיקריים לפציעה של ילדים ובני נוער. בארה”ב מעל 8.7 מליון ילדים נפצעים מגורמים שונים מידי שנה ובערך כל 30 דקות ילד נפטר כתוצאה מפציעות. הגורמים העיקריים המובילים לתמותה מפציעות הם- תאונות דרכים, טביעה, חנק ונפילה מגובה.

לפי נתוני ארגון “בטרם” בכל שנה מתים בארץ כ-150 ילדים עקב פציעות מגורמים שונים. מעל 50% מהפניות למיון עקב פציעות הן בשל תאונות בית ופנאי. מסתבר שאחד המקומות שעלול להיות המסוכן ביותר לילדים שלנו הוא הבית שלנו. רוב מקרי המוות כתוצאה מהיפגעות ילדים מתרחשים כתוצאה מפציעה של הילד בבית או בחצר הבית. לפי נתוני רישום הטראומה של משרד הבריאות לשנת 2005 הראו שהבית הוא מקום הפגיעה השכיח בקרב ילדים ובני נוער ושגורם הפציעה הנפוץ ביותר הוא נפילה. בארצות הברית נפילות הן הגורם למעל 2.5 מליון פציעות ילדים בשנה. גורמים נוספים לפציעות הם- כוויות, תאונות דרכים, אלימות ועוד. חשוב לציין ש80% ממקרי המוות האלו היו יכולים להמנע ע”י מניעה נכונה ושמירה על כללי בטיחות בבית ומחוץ לו.

עכשיו שהילדים שלנו נמצאים כל כך הרבה שעות בבית במהלך החגים זה הזמן להפוך אותו לבטוח יותר עבורם. הנה מספר כללים שיעזרו לכם להפוך את הבית לבטיחותי יותר:

גרמי מדרגות – יש לדאוג להוסיף שער למניעת טיפוס של ילדים קטנים במעלה המדרגות

אחסון תרופות וחומרי ניקיון – ילדים הם סקרנים מטבעם ומכניסים כל דבר לפה. לכן חשוב מאוד לאחסן חומרים אלו בארונות גבוהים שאינם נגישים לילדים, להימנע מלהניח חומרי ניקוי בארון שמתחת לכיור ולא להשאיר קופסאות של תרופות ברחבי הבית.

פינות מעוגלות במקום פינות חדות – רצוי לרכוש משטחים עם פינות מעוגלות, לדוגמה שולחן הסלון.

שקעי חשמל – יש לדאוג לכסות שקעי חשמל ולהיזהר מהנחת כבלי חשמל במקומות שבהם ילדים יכולים למשוך אותם.

צעצועים – לתת לילד לשחק עם צעצועים המותאמים לגילו (מופיע על האריזה של המוצר) וגם במקרים אלו יש להיזהר במידה ויש ילד קטן יותר בבית שעלול להיפגע מאותו צעצוע. בנוסף יש להזהר מצעצועים שמתפרקים לחתיכות קטנות שעלולות להימצא על ידי אח קטן יותר ולגרום לו לחנק.

מזון – יש לשים לב לסוג המזון שאנו נותנים ולצורת החיתוך. לדוגמא- חיתוך של נקניקיה, בננה או מלפפון יש לחתוך לאורך ולא בצורת טבעות. להזהר ממזון שיכול להוביל למצב של חנק כמו- פופקורן, ענבים, פיצוחים ועוד. ניתן לקרוא התאמת המזון לגיל הילד על אריזת המוצר. יש למנוע מהילדים לאכול בזמן משחק או ריצה.

חדרי אמבטיה ושירותים – כדאי להתקין ידית אחיזה באמבטיה או במקלחון בנוסף כדאי להוסיף משטח נגד החלקה המונע באופן כמעט מוחלט את ההחלקה. אין להשאיר ילד לבד באמבטיה.

בריכה בחצר/ בילוי במים – בזמן הרחצה חשוב להשגיח על הילדים בכל זמן נתון- אין להשאיר ילדים ליד מקור מים ללא השגחת מבוגר.

מניעת גישה לאזורים מסוכנים – כדוגמאת מחסנים, חדר גז, פירי אשפה, ג’קוזי, חניון מכוניות.

נתקלתם במצב חירום רפואי? הדבר הראשון הוא לשמור על קור-רוח. זה אמנם קשה, אבל זה חיוני ביותר חשוב לשלוט במצב. כל התפרקות או אובדן עשתונות יעכבו טיפול מהיר ויעיל. השלב הבא הוא קריאה לעזרה על ידי התקשרות למוקד החירום. במקרה של החייאה יש לפעול לפי סדר פעולות החייאה.

 חשוב להדגיש כי אין בהוראות אלו משום מתן הכשרה רפואית והן אינן מהוות תחליף לטיפול רפואי או לקורס החייאה ועזרה ראשונה מקצועי. תמיד מומלץ לעבור קורס הגשת עזרה ראשונה, לצורך למידת מצבי החירום השונים ותרגול מעשי של טיפול במצבים אלו. לקבלת תרשים מדוייק של פעולות החייאה בילדים ותינוקות במתנה לחצו כאן

(הכותבת הינה פרמדיקית בעלת תואר ראשון ברפואת חירום העובדת בחברת Ariel Medic)

דפיברילטור – מכשיר החייאה דובר עברית תוצרת philips ארה”ב.
המכשיר מציל חיים ! לפרטים לחץ דפיברילטור

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה