מוקד ארצי :  03-9072734

ציוד עזרה ראשונה

ציוד עזרה ראשונה

ציוד עזרה ראשונה הינו ציוד הכרחי בכל בית ובכל מקום עבודה. הדבר בא לידי ביטוי גם בנחיצותו של ציוד עזרה ראשונה בשעת חירום לשימוש ביתי. כגון במקרה של פציעה קלה, כגון חתך קל, כוויה בעת בישול וכד’ וחלילה גם בעת אירוע קשה יותר כגון דימום מכלי דם קטן או גדול.
במדינת ישראל קיימים מספר חוקים שונים העוסקים בנושא של ציוד עזרה ראשונה. למעשה אין חוק אחיד העוסק בנושא של ציוד עזרה ראשונה, כך יוצא שכמעט כל משרד ממשלתי קבע בעצמו תקנים או מפרטיים שונים של תכולה לתיק עזרה ראשונה. להלן מספר דוגמאות : משרד החינוך קבע תקן לתיק עזרה ראשונה תקן לתיק חובש ותקן שונה כמובן עבור רופא. משרד התחבורה קבע מספר תקנים לתחומים שונים שבאחריותו. כגון: תיק עזרה ראשונה לסירות, תיק עזרה ראשונה לאוטובוס ציבורי, תיק עזרה ראשונה לרכב המוביל חומ”ס (חומרים מסוכנים) ועוד. משרד הבריאות מצידו, לא נשאר מאחור וקבע מספר תקנים שונים.  כגון תיק החייאה לרופא, תיק עזרה ראשונה למרפאות, תיק עזרה ראשונה למרפאות ועוד.

תקן תיק עזרה ראשונה

ציוד עזרה ראשונה

מעיון במיפרטים שצוינו מעלה, מתגלה כי אין אחידות בנושא של תכולת תיק עזרה ראשונה. והדבר נובע מכך שלא קיים עדיין חוק עזרה ראשונה. יתרה מכך, חלק מהחוקים והתקנות הינן ישנות מאוד וכמעט שלא רלוונטיות להיום. כך למשל באף אחד מן התקנים לא מופיע חיוב של הצבת מכשיר החייאה דפיברילטור . שהיום הינו מעוגן בחוק של ‘חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים’. בחלק מן התיקים מופיע ציוד שכבר איננו מיוצר ואף אינו קיים מזה מספר שנים. כגון: תחבושת מטאלין (היום קיימות תחבושות מתקדמות וטובות יותר לטיפול בכוויות). התקנות שקבע משרד התמ”ת קרויות ‘תקנות הבטיחות בעבודה’ והן נכתבו לפני יותר מ 3 עשורים… ואף על פי כן. לא מופיע בהן פריט בסיסי ביותר ‘אגד מדבק’  הנקרא בפי כל פלסטר לחבישה.
לאור נתונים אלו ונתונים נוספים אודות ציוד עזרה ראשונה, ברור לכל כי הגיע הזמן לרענן את התקנות , את המפרטים ואולי אף הגיע הזמן שגורם רגולוטרי במדינת ישראל (כגון משרד הבריאות) יקח לידיו את נושא תיקי העזרה ראשונה ויבנה מפרט אחיד ומחייב בתחום זה. כך שניתן יהי למצוא אחידות בנושא של ערכות עזרה ראשונה בכל מקום עבודה. ומאידך ציוד עזרה ראשונה תיקני ובר תוקף להצלת חיים.

ציוד עזרה ראשונה

ציוד עזרה ראשונה הוא לא מותרות הוא חובה מוסרית וערכית. אדם שנפצע, גם אם מדובר בפציעה קלה במקום העבודה מצפה לימצוא מזור לפציעה או לחבלה וזאת באמצעות אמצעי חבישה המצויים אפילו בכל בית.
במקרים מסוימים עלול עובד לאבד את יכולת עבודתו וזאת בעקבות אובדן דם, שבר, זיהום וכד’ ובכך המעסיק פגע גם ביכולתו של כמעסיק להמשיך להעסיק עובד שנפצע במהלך עבודתו.

מאידך, כבר כיום קיימים עסקים רבים המצוידים בציוד עזרה ראשונה תיקני החל מתיק עזרה ראשונה בסיסי, דרך ארון עזרה ראשונה ויש מקומות עבודה שהצטיידו במכשיר החייאה- דפיברילטור. מכשיר המיועד למתן שוק חשמלי במקרה של דום לב.

חברת   ARIEL MEDIC עוסקת בדיוק בתחום זה של ציוד רפואי.
צוות החברה ישמח  להעניק מידע והדרכה בתחום העזרה ראשונה.

צוות אריאל מדיק לשירותך באמצעות המוקד הארצי 03-9072734
ובאמצעות המייל box2@a101.co.il

 

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה