מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכשיר החייאה לבית פיליפס

השאלה שאחרי: למה דפיברילטור נייד לא דורש הכשרה מינימלית?

בניגוד לכל מכשיר רפואי אשר דורש הבנה וידע בתפעול, מכשיר החייאה, אינו דורש ידע מוקדם להפעלתו הראשונית ברגעים שלאחר האירוע חירום, גם כאשר מדובר במקרה של אובדן הכרה או בעקבות דום לב, כאשר אפילו נער צעיר יכול להפעילו. מכשיר החייאה, או בשמו המקובל דפיברילטור, הוא מכשיר חדשני לטיפול במקרה של אובדן הכרה או דום לב אשר כבש את השוק בסערה. עד כמה? עד שהועברה הצעת חוק האומרת שיש להציבו בכל מקום ציבורי בעל למעלה מ500 איש.

מכשיר החייאה
מכשיר החייאה

אז למה דפיברילטור ביתי לא דורש החייאה?

כדי שנענה על השאלה הזו, בואו ונכיר לרגע את מכשיר ההחייאה ונחכים: מה בעצם קורה כאשר אנו מפעילים אותו. מכשיר החייאה, או דפיברילטור בשמו המקצועי, הינו מכשיר רפואי קטן בגודל 20X20 ס”מ. במקרה הצורך, בשעת דום לב, או אובדן הכרה פתאומי, המכשיר מנחה בקולו למגיש העזרה הראשונה כיצד לאבחן את מצבו של המטופל ולאחר מכן כיצד להציל את חייו: הוא מורה להצמיד את אלקטרודות המכשיר אל חזהו של המטופל, מאבחן את מצבו הרפואי, ובמקרה הצורך,, הוא אף מורה על מתן שוקים חשמליים והנשמה.

ציוד החייאה דפיברילטור

מכשיר ההחייאה החדשני למעשה משמש מעין מדריך רפואי דיגיטלי בשטח לעת הצורך – להנחיית המטפל למתן עזרה ראשונה ומידית בקולו. בנוסף, מכשיר ההחייאה מצויד בחיישנים למתן שוקים חשמליים להחזרת הלב לפעילותו הסדירה, אותם הוא מאפשר אך ורק אחרי אבחון ממוכן על מצב הלב. אגב, הדפיברילטור מנחה ומאפשר למטפל ללחוץ על כפתור למתן השוק החשמלי אך אינו מעניק אותו בעצמו, לבטיחות מוגברת.

מציל החיים מתגלה גם כנער בן 16

מכיוון שהשימוש במכשיר פשוט כל כך כשהדפיברילטור משמש למעשה מעין מדריך החייאה בעת הצורך, השימוש בו אינו מצריך למידה מוקדמת של ידע רפאי או עזרה ראשונה. כמובן שידע רפואי או הכשרה קודמת יסייעו במקרה הזה, אך הם אינם הכרחיים למתן עזרה ראשונית ומיידית. לכן, השימוש במכשיר ההחייאה אפשרי לכל אדם, ללא הכשרה קודמת.

ולמה? הרגעים הראשונים שלאחר אובדן הכרה או דום לב הינם קריטיים ומשמעותיים להצלת חיי אדם ולמניעת אובדן כושר. בדיוק לכן, מכשיר ההחייאה משמש כלי עזר מציל חיים לרגעים הללו, עד להגעת כוחות החירום. על פי מחקרים שנערכו מכשיר ההחייאה התגלה מציל חיים בלמעלה מ90% מהמקרים להם הוא נצרך. כאשר לעיתים מדובר היה על מצילי חיים חסרי כל השכלה רפואית של ממש, כמו מקרה של נער בן 16 אשר הציל את סבו בביתו בשעת דום לב. כמובן שבמקביל להפעלת המכשיר יש להזעיק כוחות הרפואה אשר ימשיכו את הטיפול במקרה הצורך.

החוק עבר? מכשיר ההחייאה נרכש בהמוניו על ידי גורמים פרטיים

היעילות הגדולה שהתגלתה במכשיר ההחייאה – הדפיברילטור והפשטות שבה, גרמה לכך שבמדינת ישראל נחקק כי יש להציב מכשיר החייאה בכל מבנה ציבור העולה על 500 איש. במקומות בהם ישנם מכשירי החייאה, ניצבים לרוב שלטים במקומות אסטרטגים במתחם המורים על מיקום מכשיר ההחייאה ומסייעים באיתורו. כך ברגע הצורך – ברגע הקריטי להצלת חיי האדם, יקל על המטפלים לאתר, לקחת את המכשיר ההחייאה, להפעילו ולהציל חיי אדם.

אגב, לא רק גורמים ציבוריים בחרו להחזיק את המכשיר הרפואי. אנשים פרטיים, בעלי עבר רפואי, מבוגרים או כאלו הבוחרים בבטיחות מוגברת, החליטו להציב את המכשיר בביתם ובסביבתם הקרובה למקרה הצורך. גם ועדי בתים הציבו קופסא עם מכשיר ההחייאה בצורה בולטת ובשילוט מכוון להצלת חיי אדם!

מכשיר החייאה? לא קונים בכל מקום

כאשר אנו מדברים על מכשיר החייאה – חשוב לוודא שהמכשיר מסופק על ידי משווק איכותי, בעל ניסיון ואמינות ושהדפיברילטור עומד בתקנים המקובלים. רק כאשר נרכוש את מכשיר ההחייאה במקום אמין ובטיחותי הוא יעמוד לצדנו בצורה בטוחה באירוע של מקרה חירום רפואי חלילה.

ציוד רפואי

תיאור זה הינו אינפורמטיבי בלבד.
ואינו מיועד למתן ייעוץ רפואי או הצעת פעולה רפואית כלשהי.

אריאל מדיק

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה