מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שרצינו לדעת על ציוד רפואי למרכזים ציבורייםאף פעם לא חלמה טלי שתגיע לסיטואציה המוזרה הזו.

הכול התחיל כשטלי פסעה בקניון וחיפשה לרכוש כריות לספה. כשהתבוננה טלי בחלון הראווה של חנות מצעים בעיון ואף נשענה עליו, אחד מחלונות הראווה ניתק ממקומו והתנפץ בעוצמה על רצפת הקניון לקולה הבהול של טלי וכמובן, לקול הרסיסים שעפו לכל עבר, ניתזו גם על טלי וגרמו לה לשריטות.

הנס של טלי היה דווקא בציוד הרפואי שהכילו משרדי הקניון: לגורמי ההצלה שמיהרו לחוש ולעזור לטלי ולאנשים סביבה שנפצעו, התברר שאזל הציוד הבסיסי. אבל אז, הציוד הרפואי שהכילו משרדי הקניון שנמצאו בסמוך למקום האירוע סייעו לטלי להיחבש מהר ובקלות ואפילו לפנות לדרכה.

ציוד רפואי במקומות ציבור? זה הכרחי ומציל חיים

כמו במקרה של טלי, בו המרכז המסחרי הכיל ציוד עזרה ראשונה, מסתבר שגם במקרים אחרים, התקנים הקבועים בחוק לאחזקת ציוד רפואי כמו דפיברילטור או בשמו המוכר מכשיר החייאה, במרכזי ציבור, וגם אלו המשמשים תוספת על הקבוע בחוק, יכולים להציל חיים.
בניגוד לעבר בו ציוד רפואי היה נחלת המרכזים הרפואיים בלבד כיום ברור לכל מרכז ציבורי כי עליו להחזיק בציוד רפואי בסיסי כערכת עזרה ראשונה. ערכות אלו אף נקבעו בחלקם בחוק ולא בכדי: ציוד רפואי בסיסי ברגעי אסון או חירום יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, בין החשת סיוע מהיר לסבל רב שנגרם באיבוד זמן מיותר בטיפול בנפגעים.
אכן, חשוב שבכל מקום תהיה ערכת עזרה ראשונה תקנית ו/או תיק עזרה ראשונה בהתאם לתקן. יתכן, וגם במקום מחויב יש מקום להציב ערכת החייאה הכוללת אפילו מחולל חמצן.

ציוד רפואי נדרש על פי החוק

כיום כל מוסד ציבורי בעל התקן הנדרש, מחזיק ברשותו ערכת עזרה ראשונה מצילת חיים ובה ציוד רפואי כמו דפיברילטור- מכשיר החייאה.

הדפיברילטור הינו מכשיר רפואי דיגיטלי המיועד לפעולות החייאה מהירות וזמינות על ידי כל אדם גם ללא ניסיון או הכשרה רפואית בשימוש בציוד רפואי. כאשר הדפיברילטור מובא אל מקום האירוע ומופעל, הוא מאבחן את מצבו של החולה ומדריך בקול כיצד לטפל בו. אפילו במצבים של דום לב, תפקידו של הדפיברילטור הוא לשלוח שוק חשמלי בצורה מדויקת ובטוחה על מנת להשיב את פעילות הלב לסדרה.
מכשיר זה, הינו מכשיר חדשני כאשר על פי החוק נדרש להציבו במקומות ציבוריים כציוד רפואי כפי הרשום בתקנות החוק. הצבת המכשיר במקומות ציבוריים הביאה להצלת חיי אדם רבים.
בנוסף, גם את מחולל החמצן, יש להחזיק במקומות ציבוריים בהתאם לצורך.

מדוע מרכז ציבורי נדרש לציוד רפואי?

מרכז ציבורי מכיל עוברים ושבים רבים באופן טבעי. על פי נתוני הסטטיסטיקות, מקום כזה מועד מטבע הדברים ליותר אירועי חירום או מקרים רפואיים הדורשים ציוד רפואי. זאת, מעבר לאירועי טרור שעלולים להתרחש חלילה דווקא במקומות ציבוריים. בדיוק לכן, כל מרכז ציבורי נדרש להחזיק ערכת עזרה ראשונה של ציוד רפואי ראשוני.

את ערכת העזרה הראשונה, ניתן להציב בלב מרכז ציבורי כמו מוסד לימודים, מרכז קניות, בניין משרדים, אתר תיירות ועוד…

אז איזה מוצרים נוכל לרכוש לצורך הקמת ארונית עזרה ראשונה במקום ציבורי?

במקום לרכוש אביזר ועוד אביזר, נוכל לרכוש ערכות שונות המתאימות למרכזים השונים וכך נדייק ונגיע לתועלת רבה יותר ברכישת ערכת העזרה הראשונה.

כך למשל ישנה ארונית עזרה ראשונה למשרד – המכילה ארון המלא בציוד רפואי בסיסי, שניתן להתקינו ישירות על קיר משרדי והוא מתאים לכל משרד המעוניין באחזקת ציוד כזה. לעומת זאת, ישנן גם ערכות עזרה ראשונה המותאמות דווקא לגני ילדים למשל, למרכזים של 50 איש ומעלה או למרכזי קניות.

שימו לב שברכישת ערכת ציוד רפואי למקומות ציבוריים, כדאי שתקפידו לרכוש גם דפיברילטור במידה ולמרכז הציבורי בניהולכם התקן הקבוע בחוק לרכושו כמו למשל בקניונים מקורים בעלי גודל מסוים, בבתי אבות, בחדרי כושר בעלי 500 לקוחות קבועים ועוד.

ציוד רפואי למרכז ציבורי? רק בהתאמה

אם ברצונכם לרכוש ציוד רפואי למרכז ציבורי שבניהולכם, שימו לב לבחור חבילה ייעודית המתאימה למרכז הציבורי שתכיל דפיברולטור – מכשיר החייאה ואולי אף מחולל חמצן. אין ספק שחבילה מותאמת בשעת הצורך תעמוד לצדכם באופן מטבי להצלת חיי אדם. בנוסף לכך, אחזקת דפיברילטור היא אחד המצילים הטובים ביותר להצלת חיי אדם בשעת הצורך.

מאמר זה נכתב כשירות לציבור בלבד.
ואין לראות בו כמידע רפואי, ייעוץ רפואי וכיוצ”ב.
ובוודאי שאין לבצע כל פעולה רפואית מתוך מאמר זה.
השתדלנו לתת מידע מקצועי ואובייקטיבי
אם לדעתך, יש טעות, חוסר דיוק או כל שאלה וטענה אחרת-
נשמח באם תעדכן אותנו בכתב או בטלפון.
צוות אריאל מדיק – מקצוענים בהצלת חיים

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה