מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל הפרטים הקטנים על מכשיר החייאהכל הפרטים הקטנים על מכשיר החייאה

עוז היה כפסע מהמוות אבל בעזרת מכשיר ההחייאה, חייו ניצלו.
תכירו, עוז בן חמישים וחובב כושר. בכל יום עוז מתאמן במכשירי כושר בגינה הסמוכה לביתו. ביום חמישי, לאחר הפסקה של שלושה ימי חג, חזר עוז להתאמן בגינה בעלת מתקני הכושר כשהוא מתאמן לסירוגין בתרגילים, מתיחות והפסקות כשלפתע לפת עוז את חזהו מכאב ונפל על מקומו. אכן, עוז לקה בהתקף לב פתאומי ונותר שרוע על הקרקע.

לולא עזרת עוברי אורח ובעיקר, שימוש מהיר במכשיר החייאה, קרוב לוודאי שהסיפור של עוז היה מסתיים בצורה עצובה. אך עוברי אורח שמהרו להיחלץ לעזרתו של עוז וטיפלו בו באופן מידי בעזרת מכשיר החייאה עד להגעת הכוחות הרפואיים, הצילו את חייו..

מהו מכשיר ההחייאה שהציל את חייו של עוז, מהו סודו?

מכשיר החייאה דפיברילטור הוא מכשיר רפואי להחשת עזרה ראשונה במקרה של דום לב או אובדן הכרה פתאומי. סודו הגדול של מכשיר ההחייאה דפיברילטור הוא דווקא באי הצורך בידע רפואי מוקדם לשימוש בו לצורך הצלת בחיים. אכן, כל אדם בעל יכולת הבנה בסיסית יכול להגיש בעזרת המכשיר במהירות האפשרית, סיוע רפואי ולהציל חיים.

מהם יתרונות העל של מכשיר ההחייאה?

  • אבחון
    מכשיר ההחייאה מאבחן את מצבו של החולה ובהתאם לכך מדריך על הטיפול בו בצורה המדויקת ביותר, באופן יחסי לאמצעים ולאפשרויות במקום, עד להגעת כוחות ההצלה המקצועיים.
  • הדרכה
    מכשיר החייאה דפיברילטור מדריך את מגיש העזרה ראשונה, גם כאשר אינו בעל ידע רפואי קודם צעד צעד כיצד לטפל במחוסר ההכרה, על מנת לתת לו את הטיפול הטוב ביותר, המהיר ביותר והמקצועי ביותר עד להגעת כוחות החירום. הדפיברילטור מדריך את מגיש העזרה להצמיד את האלקטרודות למטופל ולאחר האבחון, במקרה הצורך מכשיר הדפיברילטור ינחה את המטפל כיצד לטפל באדם שהתמוטט. הדפיברילטור עצמו ינחה את המטפל האם להעניק שוק חשמלי או שאין צורך. ובכל אופן ידריך את המטפל כיצד לפעול, שלב אחרי שלב, באופן מקצועי ורגוע.

יכולת טכנולוגית מצילה חיים

בנוסף, יכולתו המנצחת והבלתי מעורערת של מכשיר ההחייאה הוא במתן שוק חשמלי וזאת, במקום שלא היתה אפשרות כזו בעבר עד להופעת המכשיר. אם עד להופעת מכשיר ההחייאה – דפיברילטור היה צורך להשתמש בפעולה ידנית בהחייאה להשבת פעילות הלב לסדרה במקרה הטוב (תוך הפעלת כוח פיזי, שלא תמיד היה יעיל דיו ומדויק דיו), הרי שהופעת מכשיר הדפיברילטור הביא את האפשרות הטכנולוגית המיטבית לשימוש בשוק חשמלי להשבת פעילות הלב בצורה מקצועית ואפקטיבית יותר – לסדרה, עד להגעת כוחות ההצלה הרפואיים.

  • פריסה במקומות ציבוריים

עוד יתרון משמעותי של מכשיר ההחייאה הוא בפריסתו במקומות ציבוריים. על פי החוק כל מרכז ציבורי כפי הקבוע על פי תקנות החוק, נדרש להחזיק מכשיר החייאה למקרה בו יקרה מקרה חירום באובדן הכרה. בנוסף קיימת פרישה ארצית של דפיברילטורים במקומות ציבוריים (כמו בביתני מפעל הפיס לדוגמא) על ידי עמותות שונות.

מה נעשה אם יתרחש לידינו מקרה חירום של אובדן הכרה?

אם פגשנו במקרה חירום רפואי כאשר נתקלנו באדם אשר אבד את הכרתו: נזעיק עזרה רפואית, ונתחיל בפעולות החייאה על פי פעולות ההחייאה המסורתיות. במקביל, נשלח את האדם הקרוב אלינו להשיג מכשיר דפיברילטור.
גם אם איתרתם מכשיר החייאה קרוב, לא נשכח במקביל לחייג למוקד החירום של מד”א ועד להגעת כוחות ההצלה, נתחיל להפעיל את הדפיברילטור לפעולת ההחייאה וכך בעזרת ה’, נציל חיים.

היכן ניתן להשיג את מכשיר ההחייאה במרחב הציבורי?

ניתן להשיג את מכשיר ההחייאה כמעט בכל מקום ציבורי כמו מוסד או מרכז קניות. לפעמים אף ישנם שלטי הכוונה למכשיר ההחייאה במרכזים הציבוריים(החלו לשים לב אליהם). באם לא מצאתם מכשיר החייאה זמין הרימו טלפון למגן דוד אדום (מד”א בשבילכם – ב101 בטלפון), שם, כבר ינחו אתכם על מיקום מכשיר ההחייאה דפיברילטור הקרוב.

אני רוצה לרכוש מכשיר החייאה למשרד שלי – כיצד ניתן לעשות זאת?

ניתן לרכוש מכשיר החייאה אצל כל משווק ציוד רפואי מורשה. אנו ממליצים לעשות זאת אצל משווק איכותי ובעל ותק שינחה אתכם לרכישת המכשיר הטוב ביותר לצרכיכם.

מאמר זה נכתב כשירות לציבור בלבד.
ואין לראות בו כמידע רפואי, ייעוץ רפואי וכיוצ”ב.
ובוודאי שאין לבצע כל פעולה רפואית מתוך מאמר זה.
השתדלנו לתת מידע מקצועי ואובייקטיבי
אם לדעתך, יש טעות, חוסר דיוק או כל שאלה וטענה אחרת-
נשמח באם תעדכן אותנו בכתב או בטלפון.
צוות אריאל מדיק – מקצוענים בהצלת חיים

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה