מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דפיברילטור – מכשיר החייאה

דפיברילטור

דפיברילטור הינו מכשיר החייאה אשר נועד להציל חיים. השימוש בו מיועד במקרה של חוסר הכרה על רקע של דום לב. דום לב יכול להתרחש בכל רגע, בכל מצב ואפילו  לאנשים ללא רקע לבבי ידוע.
בעת שיבוש במערכת ההולכה החשמלית של הלב. נוצר מצב בו הלב לא מסוגל לבצע את פעולתו . איננו מבצע פעולה של כיווץ והרפיה. אלא הוא בעצם ‘רוטט’ . אם אפשר להשוות את זה באופן ציורי- הוא בעצם עובד ‘פול גז בניוטרל’ . הלב מפרפר.
באופן זה אין אספקת דם וגם אין אספקת חמצן סדירה לגוף כולו ובדגש על חוסר אספקת חמצן למוח. מצב זה הינו מצב של מוות קליני, העלול להידרדר במהירות למוות מוחי.

מכשיר החייאה

במצב קיצוני זה, המתרחש כאמור ללא כל התראה מוקדמת , יש להתחיל מיד בפעולות החייאה תוך שימוש במכשיר ההחייאה דפיברילטור .  מכשיר ההחייאה מסוגל לזהות את קצב הלב, לאבחן האם האדם נמצא במצב של פירפור חדרים, המכשיר גם ממליץ על מתן שוק חשמלי. והחשוב ביותר- גם מעניק את השוק חשמלי. וזאת תוך כדי שמכשיר החייאה מלווה את המטפל לביצוע סדר פעולות החייאה .  כך שהימצאותו של דפיברילטור בכל מקום הינה קריטית להצלת חיים.

לאור חשיבותו של מכשיר ההחייאה, נחקק בישראל חוק המחייב הצבת מכשירי החייאה בכל מקום ציבורי . החוק קרוי ‘חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים’ . בהתאם לתקנות של מכשירי ההחייאה, נקבע כי בכל מקום ציבורי בו יש יותר מ 500 אנשים מדי יום קיימת חובת לשים דפיברילטור.

דפיברילטור ביתי

דפיברילטורבהתאם לחוק, הוצבו באלפי אתרים בישראל מכשירי ההחייאה. חלק מן המקומות אשר הצטיידו במכשיר ההחייאה עשו זאת מתוך הבנת חשיבותו העניין. לאחרונה קיימת גם מגמה של אנשים פרטיים המצטיידים במכשיר החייאה. כולל וועדי בתים, ואפילו אנשים פרטיים הרוכשים את המכשיר לשימוש ביתי. מסתבר כי אנשים אשר מודעים לחשיבותו של המכשיר, כמו גם אנשים הדואגים לבטחונם הבריאותי מצטיידים בדפיברילטור ביתי.

הרעיון הינו מבורך ואף הוכיח את עצמו לאחרונה. כך קרא למר כ. מאיזור הקריות. מר כ. רכש מכשיר החייאה לפני כשנה וחצי. ובשבוע שעבר במהלך יום שבת הבחין כי בנו  (בשנות העשרים לחייו) התמוטט בחדר האורחים. למזלו של מר כ. , השימוש במכשיר הדפיברילטור הציל את חייו של בנו.

החייאה מוצלחת

בבית החולים תיחקרו את האירוע. התברר כי לא היה ניתן לימנוע את התמוטטתו של הבן. האירוע קרה על רקע של דום לב פיתאומי.  מאידך, צוות בית החולים ציין לשבח את האב המסור, שדאג להצטייד מבעוד מועד במכשיר החייאה. ובשעת מעשה. פעל באופן הנכון והתחיל בביצוע פעולות החיאה בסיסיות תוך שילוב של הדפיברילטור..   

חברת   ARIEL MEDIC העוסקת בתחום הציוד הרפואי, תשמח  להעניק מידע, ייעוץ, הדרכה ושירות על כל סוגי מכשירי ההחייאה.

אנו לשרותך באמצעות המוקד הארצי 03-9072734
ובאמצעות המייל box2@a101.co.il

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה