מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבחור משחה לחיטוי פצעים?

מאת הדר דורן פרמדיקית

חתכים, פציעות וכוויות – כל אלו מלווים אותנו במהלך חיינו החל משנות הילדות המוקדמת ועד לסוף ימינו. במהלך בישול או אפייה במטבח, תפירה או פעילות גופנית אנו עלולים לא פעם להישרט או להיכוות. לרוב אין מדובר בפציעה מסוכנת אך עם זאת, לא נעימה ולעיתים אף עם טיפול שאינו הולם או עם חוסר טיפול כלל עלולה להזדהם ולהתדרדר. הטיפול בפצע שכזה לרוב יכלול שימוש בתכשיר חיטוי מקומי וחבישה, אשר יחד יסייעו למנוע את זיהום המקום ויאפשרו לגוף לרפא עצמו ולהתאחות.

אילו תכשירי חיטוי קיימים?

באריאל מדיק תוכלו למצוא מגוון רחב של משחות, תרחיפים ותרסיסים לחיטוי, קירור וריפוי העור אשר בהם תוכלו להשתמש בהתאם לנוחות ו/או לצורך. בכל ערכת עזרה ראשונה ישנו לפחות תכשיר אחד. אנו ממליצים על רכישת ערכה שלמה ומוכנה אשר בה תוכלו להשתמש בכל עת ולכל צורך. להלן סקירה של מספר תכשירי חיטוי מומלצים ומעולים:

 

פולידין

הינו חומר חיטוי אשר ניתן לרכוש הן כמשחה והן כתמיסה. הפולידין מכיל יוד, הידוע ביכולות החיטוי, הריפוי וקטילת החיידקים. זהו חומר מצויין עבור כל סוג של פציעה חודרת וניתן להשתמש בה על מנת למנוע זיהום בעור וגם כדי לטפל בזיהום אם כבר התחיל. ניתן להשתמש כמשחה המגיעה בשפופרת וכתרחיף נוזלי אשר בו משמשים ע״י פד או צמד גפן רפואי.


כלודין

הינו תרסיס טיפולי להרגעת העור במקרים של כוויות קלות או אדמומיות. ניתן להשתמש בו במקרה של כוויות שמש, שפשופים, צריבות או חתכים. נוח במיוחד לשימוש שכן אין צורך במגע ידני.

 

כלורהק

תרסיס טיפולי שמסייע להקלה על אדמומיות וכאבים בעור כתוצאה מחתכים, שפשופים או פציעות מקומיות. כמו הכלודין – משתמשים בו כתרסיס ובכך השימוש בו הינו נוח במיוחד ואינו מצריך כלי עזר נוסף או יד אדם.

 

אלוורה

אלוורה הינו צמח מרפא אשר נצרך במגוון שימושים כאשר אחד מהם הינו שימוש עורי. ג׳ל אלוורה הינו ג׳ל מרוכז בתמצית צמח האלוורה וניחן בסגולות הרפואיות של צמח המרפא – קירור והרגעת העור וכמו כן, סיוע לשיקום והחלמתו. ניתן להשתמש בג׳ל אלוורה למגוון שימושים ופגיעות בעור החל מכוויות שמש או אש, דרך חתכים ושפשופים ואף עקיצות של חרקים.

 

כיצד לבחור תכשיר חיטוי?

כפי שקראתם להלן, לכל תכשיר יש את סגולותיו המתבססות על הרכיבים ממנו הוא עשוי וכמו כן ואת הנוחות האינדיווידואלית שלו. לכן, אני ממליצה על רכישה לפחות של שני סוגי תכשיר חיטוי אשר יהיו זמינים באופן תמידי ותוכלו להשתמש בהם באופן שונה ובהתאם לצורך. לדוגמא: משחה ותרסיס. כך, תוכלו להבטיח כי בעת הצורך הפריט המנצח יהיה זמין עבורכם. בנוסף, הייתי מקפידה שלפחות תכשיר אחד יהיה בעל סגולות של מניעת זיהומים.

כיצד לטפל בפצע?

כאשר אנו ניגשים לטפל בפצע שלנו או של אדם אחר, חשוב מאוד לרחוץ את המקום. שימו לב שבמידה ומדובר בדימום פורץ אין לשטוף את הפצע ויש להניח מיד תחבושת אישית, מגבת או בד על מנת לעצור את הדימום.

לאחר שניקינו את הפצע, נשתמש בתכשיר החיטוי שברשותנו, כאשר במידת האפשר נימנע ממגע ישיר בפצע כך למשל, אם נרצה לשתמש במשחה נעדיף להניח אותה באמצעות פג גזה או אצבע העטויה בכפפה. לאחר השימוש בתכשיר, נשתמש בחבישה מותאמת – פלסטר, אגד, פג גזה או גזה וזלין, בהתאם לצורך.

במידה והדימום לא נעצר או שהפצע מזדהם – יש לפנות לעזרה רפואית מקצועית.

אנחנו בחברת ARIEL MEDIC נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות לרכישת ציוד רפואי כגון ערכת עזרה ראשונה.

ליצירת קשר- צוות המקצוענים שלנו לשירותכם:
צוות ARIEL MEDIC
מוקד ארצי : 03-9072734
sales@A101.co.il

**התוכן המוגש נועד להעשרה והרחבת הידע ואין לראות בו תחליף להתייעצות רפואית בעת הצורך.

הדר דורן הינה פרמדיקית ובעלת תואר ראשון בביולוגיה וקרימינולוגיה, כותבת, עורכת תוכן ומדריכה בחברת ׳אריאל מדיק׳.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה