מוקד ארצי :  03-9072734

החופש הגיע, כן כן, הוא ממש כאן! אם אתם הורים, אין ספק  שאתם מודעים לכך עד כאב.

החופש מזמן לנו ולילדינו המון התנסויות חדשות, טיולים וזמן משפחתי קסום. אך השהייה המרובה בחיק הטבע ובמקומות חדשים מזמנת לפתחינו לא מעט מקרים רפואיים שאנו לא נדרשים אליהם במשך שנת הלימודים הארוכה.

בעת טיול, אנו חשופים לשמש הקופחת, מכשולים בדרכים, ובעלי חיים שאינם מחוסנים. הנוף הפראי, האוויר הבראשיתי והאווירה הנינוחה הם אמנם הקסם של כל טיול, אך חשוב מאד להגיע מוכנים.

בקורס מגישי עזרה ראשונה (מע”ר), תלמדו את כמובן את הכלים הבסיסיים להצלת חיים – החייאה למבוגרים ולתינוקות, סילוק גוף זר למניעת חנק, וטיפול בשטפי דם ופציעות. אבל לא סתם המלצנו דווקא על הקורס הזה, לעומת קורס עזרה ראשונה רגיל. בקורס מגישי עזרה ראשונה תלמדו להתמודד עם פצעים, מצבי חוסר הכרה כתוצאה מטביעה והרעלות נפוצות, מצבי חירום כגון עילפון, אפילפסיה והיפר ונטילציה, וטיפול בנפגעי הלם. כמו כן, תלמדו איך לקבע שברים מסוגים שונים, איך לאבחן פגיעה בעמוד השדרה, ואיך להתמודד עם פגיעות אקלים השכיחות במיוחד בטיולי שטח במדבר. טיולים בהרים ובמדבר חושפים אותנו למפגש בלתי אמצעי עם בעלי חיים מגוונים ומרתקים. הקורס ילמד אתכם איך להתמודד עם פגיעות של בעלי חיים, וכן עם פגיעות כתוצאה מנפילה, כוויה או הדף.

שהייה ארוכה במרחבים סגורים גם כן טומנת סכנות, שרובנו לא מודעים אליהם. בימות הקיץ הלוהטים, אנו אוהבים לשבת במבנה סגור, עם מזגן, וללא פתחי אוורור. במקרה של דליפת גז חלילה, הדבר עלול לקרות לתופעות לוואי חמורות ביותר. בבית אנו גם חשופים לסכנת ההתחשמלות, בייחוד כאשר נוגעים במכשירי חשמל או בשקעים בידים רטובות. כמובן שיש להזהיר את הילדים, אך כהורים מוטלת עלינו האחריות לעשות יותר. קורס מע”ר מיועד להורים אחראיים במיוחד, ומספק דרכי התמודדות עם התחשמלות ושאיפת גזים רעילים. הרעלות נפוצות נוספות הינן כתוצאה מרעל עכברים וחומרי ניקוי הנמצאים כמעט בכל בית. סכנה נוספת ולא מוכרת הנגרמת משהייה מרובה בבית ממוזג היא סכנת ההתייבשות. כאשר אנו יושבים על הספה וקוראים ספר, אנו לא מרגישים צמא, ולא שותים. הדבר עלול לגרום להתייבשות ללא שנשים לב. הקורס יעזור לאבחן את סימני ההתייבשות וידריך אתכם איך לטפל במקרים כאלו.

מאחלים לכם חופשה מהנה, ומזמינים אתכם לסיור קיץ כאן, באריאל מדיק!

המאמר נכתב כידע בלבד ולא כסמכות רפואית . בשום אופן אין לבצע כל פעולה על סמך המאמר.  ואין כותב המאמר או מי מטעמו לוקח אחריות כלשהי.

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה