מוקד ארצי :  03-9072734

ציוד רפואי הינו שם כולל לציוד בו משתמשים או עשויים להשתמש אנשי רפואה, ובכללם. אנשי מקצועות הפרא-רפואה. כגון: מגישי עזרה ראשונה, חובשים אזרחיים, חובשים קרביים, פארמדיקים וכמובן רואפים, מנתחים, ורופאים מומחים.
לא מן הנמנע שגם אנשי רפואה נוספים, כגון רפואה אלטרנטיבית/ רפואה משלימה משתייכים לקטגוריה זו. ומשתשמשים גם הם בציוד רפואי למרפאות ובציוד לרפואה אלטרנטיבית.

ציד רפואי:

הציוד המדובר הינו ציוד המיועד לשמש ככלי עזר חיוני ביותר בעבודתם של אנשי הרפואה.
כאמור, ציוד רפואי הינו שם כולל לציוד היכול להיות ‘כלי עבודה’ של אנשי העזרה ראשונה, ורפואת החירום וכמובן של רופאים במרפאות ובבתי החולים.

 

לדוגמא: ציוד עזרה ראשונה, ציוד חבישה, ציוד החייאה, מכשירי החייאה ואפילו ריהוט רפואי למרפאות.
על מנת לעשות סדר בדברים, נסקור בקצרה, תוך מתן דוגמאות, את קבוצות הציוד שהזכרנו כאן.

 

ציוד עזרה ראשונה – ציוד המשמש למתן מענה ראשוני לטיפול בפציעות קלות ואף חמורות. החל מאגד מדבק (פלסטר פשוט) דרך אמצעי חיטוי כגון : סביעור, פולדין וכד’ וכלה בחוסמי עורקים. בנוסף ציוד עזרה ראשונה יכול לכלול גם ציוד החייאה, עליו נסקור בשורות הקרובות.

ציוד החייאה – אביזרים ואמצעים לצורך ביצוע שלבי ההחייאה, החל ממנתבי אוויר, דרך מסיכות ומפוחים לביצוע הנשמה.
בדרך כלל, באירועים של אובדן דופק ונשימה (כתוצאה ממחלה, או חבלה) יצטרכו לבצע פעולות החייאה. פעולות החייאה אפשר לבצע גם באמצעות אמצעים פשוטים כדוגמת האביזרים שהזכרנו ולעיתים, עקב נסיבות שונות יש אפשרות (וצורך) להתחיל לבצע את פעולות ההחייאה גם ללא כל ציוד חייאה.
כמובן, שהחייאה תהיה יעילה יותר כאשר מבצעים אותה באופן מיידי, באופן הנכון ובאמצעות ציוד החייאה.

ציוד ההחייאה יכול להיות אמצעים פשוטים, אך רצוי ואף חובה לשלב גם מכשירי החייאה מתקדמים לטובת אפקטיביות ויעילות פעולות אלו.

מדובר על ציוד החייאה מתקדם אשר נמצא כיום זמין כמעט בכל מקום, ולא רק במרפאות ובבתי חולים. לדוגמא: דפיברילטור -בשנים האחרונות, מצויים מכשירי החייאה מתקדמים כמעט בכל מקופ ציבורי (לפי חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים) והיתרון הגדול שהן מוכנים ומותאמים לשימוש על- ידי כל אדם !

 

בנוסף לדפיברילטורים קיימים מכשירי החייאה מתקדמים יותר הכוללים מסך . מכשירים אלו נקראים מכשירי ‘מוניטור ‘ המוניטור ממחיש את קצב הלב של החולה/הנפגע ובכך מאפשר לאנשי הרפואה לקבל החלטות מיידיות בדבר הטיפול המיידי ו/או המשך הטיפול מציל החיים.

 

ציוד למרפאות – אדם המגיע לביקור אצל רופא משפחה, רופא מומחה או אפילו מטפל מתחום הרפואה האלטרנטיבית. מתאם תור לביקור במרפאתו של הרופא / המטפל.
חדר המרפאה מצוייד בציוד רב הכולל מכשור, אביזרים ואפילו ריהוט רפואי. כמובן שקיים שוני בכל מרפאה ו’או קלינקה לטיפול אלטרנטיבי, אך המשותף לכלם כי קיים בהן ציוד רפואי למרפאות. כגון: כפפות, מכשירים רפואיים לבדיקה ואף מיטת טיפולים.
ריהוט רפואי – כאמור, כל מרפאה קונבנציונאלית ואו קליניקה לטיפול אלטרנטיבי יכולה להכיל ציוד מגוון ושנה בהתאם לתחום העיסוק. אך בכל מרפאה קיים ריהוט רפואי בסיסי כגון: מיטת טיפולים, כסא בדיקה, ארון תרופות וציוד עזרה ראשונה בסיסי.

כמובן, שציוד רפואי זה רק חלק מעולם שלם של רפואה .

אך המשותף לכל המכשירים והציוד הרפואי הינו שמדובר בציוד היכול לסייע לכל אדם ואף להציל חיים.

צוות חברתינו ARIEL MEDIC ישמח לעמוד לרשותך בייעוץ, בהכוונה ורכישת ציוד רפואי במחיר הוגן
המוקד הארצי שלנו לשרותך:
03-9072734  |  או באתר האינטרנט

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה