מוקד ארצי :  03-9072734

דפיברליטור ארון ושילוט

דפיברילטורים קיימים במקומות ציבוריים מרובי אוכלוסייה. למשל תחנות רכבת, קניונים, שדות תעופה, מטוסים ועוד. הייחודיות של דפיברילטור היא שכל אחד יכול להשתמש בו אם הוא נתקל במישהו שחווה התקף לב או דום לב. מטרתו של הדפיברילטור היא להסדיר את קצב הלב על ידי הזרמת שוק חשמלי לבית החזה של החולה. בדרך זו הוא מאפס את אי הסדירות שנוצרה, ומחזיר את הלב לפעום בקצב הטבעי שלו.

במקומות ציבוריים, נהוג להשתמש בארון לדפיברילטור עם אזעקה ונורה מהבהבת (צ’קלקה) לאחסון בטוח. אם נדרש להשתמש במכשיר והארון נפתח – האזעקה מתחילה לפעול ומודיעה לסביבה כי אירוע חירום מתרחש. כמו כן, קיימים דפיברילטורים היוצרים קשר עם שירותי החירום ברגע שמופעלת האזעקה, ובכך חוסכים זמן יקר. האזעקה גם מונעת גניבות של מכשירי ההחייאה, העולים כמה אלפי שקלים.

הדפיברילטורים שקיימים באמבולנסים ובמקומות בהם נותנים עזרה ראשונה, הם דפיברילטורים חצי אוטומטיים – המתפעל של המכשיר מקבל בעצם מידע אודות הלב של החולה ובהתאם לזה מחליט כמה אנרגיה חשמלית לתת. הדפיברילטור החצי אוטומטי נחשב למהיר יותר מהאוטומטי וברמה עקרונית נדרש ידע רפואי כדי לתפעל אותו. כיום כבר קיימים מכשירים חצי אוטומטיים שמנחים עוברי אורח ללא רקע רפואי ויודעים לעזור ולהנחות לאחר שהם מעבדים את נתוני הלב. בכל מקרה, כשנתקלים באדם שעבר אירוע לבבי ואין אף אחד עם רקע רפואי בסביבה, ההמלצה היא להתקשר לכוחות החירום וההצלה שינחו אתכם ויהיו אתכם על הקו עד שהם מגיעים. במקומות ציבוריים, נהוג להשתמש בדפיברילטור אוטומטי ובו עוברי אורח יכולים להשתמש ללא ידע או רקע רפואי. על המכשיר יש צג וקיימות הנחיות וקליות וויזואליות לשימוש נכון. בנוסף, המכשיר קובע כמה אנרגיה חשמלית הלב צריך ונותן לו שוק חשמלי לפי הצורך.

החזקת דפיברילטורים במקומות ציבוריים

כל מקום ציבורי שמאכלס מספר רב של אנשים, מחויב בהתקנת שילוט למכשיר החייאה בהתאם לתקנות. התקנות קובעות מספר סטנדרטים לתליית השילוט שמכווין אל מכשיר ההחייאה – ראשית, השלט חייב להיות ברוחב וגובה של 40 סנטימטרים ובמיקום בולט לעין. במידה וקיימים במבנה ציבורי יותר ממכשיר החייאה אחד, יש לשים שילוט לכל אחד מהמכשירים. אם המקום גדול מאוד ויש רק מכשיר אחד, יוצבו מספר שלטים בהתאם למיקום. בגדול, כל 150 מטרים צריך להיות שילוט. שנית, השילוט צריך להיות יציב ואיתן. חשוב שיהיה מודפס על פלקט איכותי וחזק העמיד בנזקי מזג אויר ושלא ניתן להזיז אותו על ידי העוברים והשבים.

המאמר נכתב כידע בלבד ולא כסמכות רפואית . בשום אופן אין לבצע כל פעולה על סמך המאמר.  ואין כותב המאמר או מי מטעמו לוקח אחריות כלשהי.

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה