מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דפיברילטור: מכשיר החייאה חשמלי המשמש להצלת חיי אדם במקרה של הפרעה חשמלית בלב. אך מאחר שאין די בהסבר לקוני זה בכדי לגרום לנו להבין את חשיבות השימוש בדפיברילטור, רצוי ומומלץ להסב את תשומת הלב למאמר שלפנינו, מאחר שהלב – זהו בדיוק האיבר שעליו הוא נסוב.

מהו לב? במבט של ילד זהו אותו ציור על דף הצבוע באדום. במבט של מתבגר – זהו האיבר המנחה את האדם בעולם, מוליד רצונות ובורא שאיפות שרגשותיו הם המנחים אותנו לטוב או למוטב. אך אם תשאלו את הרופא שלכם מהו הלב, הוא יסביר לכם בפרוטרוט את מיקומו, סדר פעולותיו ואת חשיבות השמירה על תקינותו באמצעות אכילה נכונה, שינה מועילה, הימנעות מעישון ושמירה על כושר גופני.

אם כן, על מנת להבין את אופן פעולת הדפיברילטור ואת חשיבות השימוש בו בדקות הראשונות לאחר אירוע של התקף לב, יש להבין כיצד הלב פועל באופן תקין ובמקביל – מה גורם לפעילות לא תקנית המכונה בשפה הרפואית “פרפור חדרים” ובשפה יותר שכיחה “התקף לב”.

פעולת לב תקינה מתרחשת כאשר פולסים חשמליים אשר קובעים את קצב פעימות הלב מבטיחים שמכלול תאי שריר הלב המרכיבים את הפרוזדורים והחדרים יפעלו יחד, יתמלאו ויתרוקנו מדם בתזמון מדויק. פעולות אלו חוזרות על עצמן עשרות פעמים בדקה ונקראות בשם: קצב הלב. מצב אופטימאלי הינו קצב לב של כ-65 פעימות בדקה, לעומת פעילות לקויה של הלב אשר באה לידי ביטוי בקצב לב מואץ של פעימות לב בדקה.

כשמדובר בהתקף לב על רקע של פרפור חדרים –  נוצר שיבוש בסדר החשמלי אשר גורם לשליחת שדרים חשמליים מנוגדים בו זמנית. מצב זה הינו אחד הגורמים להתקף לב.

אחת הדרכים להשיב את הלב לפעול באופן תקין הינה ע”י “דפיברילציה”  פעולה אשר גורמת להפסקת הפרפור ומתבצעת על-ידי מתן מכת חשמל. פעולה זו מתבצעת על ידי הדפיברילטור.

במקרה של התקף לב כל דקה קריטית וגם לאחר הפניה למוקד 101 יש לבצע פעולות החייאה באמצעות ציוד החייאה עד להגעת האמבולנס למקום. עכשיו עם יד על הלב, כמה מאתנו עברו הכשרה ראויה במתן עזרה ראשונה? אבל אל דאגה, הדפיברילטור הינו ציוד רפואי – מכשיר פשוט לתפעול ואינו דורש שום ידע רפואי מקדים, כל שיש לעשות זה רק ללחוץ על כפתור ההפעלה ושטף של הוראות לביצוע בשפה העברית כבר ינחו אתכם בדרככם הראשונה לביצוע החייאה.

אז אמנם אחת ההמלצות הטובות ביותר לשמירה על הלב שלנו היא להיות רגועים ולא להתרגש מכל דבר, אבל בכל הנוגע לשמירה על חיינו – הדפיברילטור הינו מכשיר שבהחלט שווה לקחת ללב.

המאמר נכתב כידע בלבד ולא כסמכות רפואית . בשום אופן אין לבצע כל פעולה על סמך המאמר.  ואין כותב המאמר או מי מטעמו לוקח אחריות כלשהי.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה