מוקד ארצי :  03-9072734

 נערה שסיימה קורס עזרה ראשונה הצילה את חייו של אחיה בן ה-4

רבים מבני הנוער מנצלים את חופשת הפסח הארוכה לצורך התארגנות לקראת החג, יש כאלו שיעדיפו לטייל, בני נוער אחרים יעדיפו לנוח ויש בני נוער שבחרו ‘לעשות חיים’.
זה בדיוק הסיפור של י’. י’ תלמידת תיכון מצפון הארץ שבחרה ללכת לעשות חיים בחופשת הפסח. רק שי’ לא ידעה כמה מהר היא הולכת לעשות חיים, או ליתר דיוק להציל חיים!

האירוע המדובר התרחש בשבוע שלפני חג הפסח. י’ נרשמה לקורס עזרה ראשונה באמצעות המרכז להדרכה ולציוד עזרה ראשונה של חברת Ariel Medic. קורס העזרה ראשונה הועבר ע”י חן- מדריכת חובשים מוסמכת. במהלך קורס העזרה ראשונה נלמדו כל העקרונות להצלת חיים. הקורס נמשך מס’ ימים מרוכזים אשר כללו לימוד עיוני, תרגול מעשי של החייאה, חבישות וקיבועים. וכמובן מבחן מסמיך לקבלתתעודת מגיש עזרה ראשונה. י’ שהשתתפה בקורס עזרה ראשונה , הפנימה באופן מיוחד את החומר שלמדה בקורס העזרה ראשונה, שיננה ותרגלה את הידע להצלת חים. כך שעברה את המבחן בעזרה ראשונה בהצלחה רבה.

אלא, שהמבחן שהתקיים בתום הקורס היה רק הקדימון למבחן האמיתי להצלת חיים. מספר ימים לאחר שסיימה את קורס העזרה ראשונה, נחרדה לשמוע את אמה זועקת בהיסטריה. י’ מיהרה לבדוק מה קרה וזיהתה כי אמא שלה אוחזת באחיה בן הארבע כאשר הוא כחול ולא נושם! לאחר שבלע חתיכה של נקניקיה שלא נחתכה לאורכה. י’ כמתורגלת ומיומנת בהגשת עזרה ראשונה וכבוגרת קורס עזרה ראשונה, התעשתה מייד והחלה לבצע פעולות החייאה להצלת חיים. פעולות אשר כללו פתיחת נתיב אוויר, סילוק גוף זר מפיו של אחיה וביצוע הנשמה מפה לפה. פעולות אשר השיבו לאחיה את הנשימה.

כעבור דקות ספורות, הגיעו אנשי רפואת החירום והמשיכו בטיפול מתקדם להצלת חיים. הילד פונה להמשך טיפול והשגחה בבית חולים סמוך ושוחרר לאחר ימים אחדים כשהוא בריא וללא כל נזק עתידי. מנהל חברת ‘אריאל מדיק’, מר אריאל הקר, אמר כי המטרה בקורסים לעזרה ראשונה היא לתת כלים פשוטים ומקצועיים להצלת חיים. שיטת ההדרכה והלימוד בקורסי ההחייאה שלנו הוכיחה את עצמה כיעילה ומצילת חיים.

 חברת אריאל מדיק – מרכז ההדרכה לשירותך: 03-9072734

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה