מוקד ארצי :  03-9072734

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתקעתם בלי עזרה ראשונה? פתרונות זמינים בכל בית

אירועי חירום יכולים להתרחש בכל מקום ובכל רגע נתון. תאונות, חבלות, כוויות, השתנקות ועוד. הסכנות יכולות לארוב לנו בכל פינה וידע בסיסי בהגשת עזרה ראשונה וטיפול עם ערכת עזרה ראשונה או ציוד רפואי מתאים יכולים להיות ממש מצילי חיים. עד שתגיע עזרה ראשונה מצד גורם מקצועי, תוכלו עם מידע ראשוני ושימוש במוצרים שזמינים בכל בית, למנוע החמרה של המצב בזמן אמת.

בראשית הדברים נציין שהמידע המובא כאן אינו מהווה תחליף לטיפול מקצועי מצד מגישי עזרה ראשונה ומצד מגישי הטיפול ברפואה הדחופה. בכל מקרה חירום יש לגשת לגורם רפואי מקצועי.

בעת שמתרחש אירוע חירום, חשוב קודם כל להזעיק עזרה דחופה. בבית, ברחוב או בטלפון ל-101. במאמר הבא נתייחס למקרים נפוצים ונלמד כיצד ניתן לטפל בהם בבית עד ההגעה של מגישי עזרה ראשונה.

חתכים

המטרה של הטיפול בחתכים הוא להפסיק את הדימום ולמנוע זיהום וצלקות. יש ללחוץ על החתך עם בד נקי או תחבושת שנמצאים בכל בית ולרחוץ היטב במים ובסבון. חשוב לבדוק את החתך ואם הוא עמוק יש לפנות לרופא שיבדוק האם יש צורך בתפירה או הדבקה של החתך. כמו כן, צריך לחפש האם יש סימנים שונים של זיהום כמו צבע אודם, נפיחות או הפרשה כלשהי. אם לאחר 10 דקות הדימום לא נעצר על ידי הפעלת לחץ, יש לפנות לרופא.

כוויות

כוויות מתחלקות ל-3 דרגות שונות המעידות על חומרתן. דרגה ראשונה – המצביעה על אודם באזור שנכווה ללא שלפוחיות, בדרגה השנייה יש אודם ושלפוחית ודרגה שלישית עמוקה במיוחד ומצריכה טיפול רפואי מורכב. בעת כוויה יש מיד לשים את אזור הכוויה מתחת למים קרים למשך מספר דקות. פעולה זו אמורה להקטין את עומק הכוויה ולהקל באופן מיידי על הכאבים. יש לכסות את אזור הכוויה בבד נקי ולא בצמר גפן. בכוויות מדרגה שנייה ומעלה יש לפנות לחדר מיון.

הרעלות

ברגע אחד ללא השגחה, ילדים יכולים לבלוע חומרים רעילים, החל מתרופות או חומרי ניקיון שמצויים בבית. אז קודם כל חשוב לאחסן מוצרים רעילים הרחק מהישג ידם של ילדים. לאחר שילד בלע חומר רעיל אין לגרום להקאה. יש להזעיק עזרה ראשונה באופן מידי. חשוב במיוחד להביא את אריזת החומר הרעיל על מנת לאפשר לצוות המטפל בחדר מיון טיפול נכון ומדויק בהתאם לחומר.

נשיכות ועקיצות

נשיכות ועקיצות יכולות להיות מסוכנות מאוד. בכל מקרה עד להגעת העזרה הראשונה יש לשטוף את האזור במים ובסבון. במידה ומופיע קוצר נשימה, נפיחות, או קשיי בליעה יש להזעיק אמבולנס מייד. אם מדובר בנשיכת חיה יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית לבירור בנוגע למחלת הכלבת.

חנק מגוף זר

במידה וילד נחנק מגוף זר ואינו מצליח לנשום, להשתעל או להוציא קול, יש להתחיל מיידית בטיפול ולהזעיק עזרה רק לאחר 2 דקות.

מה לעשות?

  • במבוגר – יש לבצע לחיצות ברום הבטן (עומדים מאחורי הנפגע ומניחים אגרוף מעל הטבור, היד השנייה עוטפת את האגרוף מהצד השני, ולוחצים בצורה מהירה פנימה ולמעלה. מבצעים את הפעולה מספר פעמים חזקות עד שהגוף הזר יוצא החוצה.
  • במידה ומדובר בתינוק, נותנים לו 5 טפיחות על הגב. במידה וזה עדיין לא עזר, משכיבים אותו על הגב ולוחצים עם 2 אצבעות על עצם החזה 5 פעמים. ממשיכים במחזורים של 5 טפיחות ו-5 לחיצות חזה עד שהגוף הזר יוצא או עד שהתינוק מאבד את ההכרה. אם התינוק איבד את הכרתו יש להתחיל בהחייאה מייד.

בעת שמתרחשים אירועי חירום, טיפול נכון ומדויק עוד בטרם ההגעה של מגישי עזרה ראשונה יכולה להיות מצילת חיים. כמו שציינו, אין במאמר זה תחליף לטיפול של גורם מקצועי. על מנת לרכוש ידע מציל חיים ולהיות בטוחים כי בביתכם יהיה ציוד עזרה ראשונה, מומלץ לעבור קורס לעזרה ראשונה ולרכוש ערכת עזרה ראשונה לבית ולעסק. בחברת “אריאל מדיק” תוכלו לעבור קורסים שונים ומקיפים בנושאי עזרה ראשונה לתינוקות, ילדים ומבוגרים גם באופן פיזי וגם באופן מקוון, ובנוסף לרכוש ערכת עזרה ראשונה שמכילה את כל הציוד הנדרש המציל חיים.

אולי יעניין אותך גם?

Need Help?

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה