מוקד ארצי :  03-9072734

אירועי חירום יכולים להתרחש בכל מקום ובכל רגע נתון. הם יכולים להתרחש בבית, בתור לבנק, במכולת השכונתית, באוטובוס ואפילו ברחוב. בכל עת, ובימינו בפרט, קיימת חשיבות עצומה להימצאות של ציוד רפואי להגשת עזרה ראשונה ולרכישת ידע תיאורטי ומעשי בנושא עזרה ראשונה. ידע זה יכול בפירוש להציל חיים של כל אחד מאיתנו ועלול להיות קריטי כאשר בסמוך אלינו נמצא אדם הזקוק לטיפול. במאמר זה נעניק לכם טעימה ממבוא לעזרה ראשונה, אשר תתן את הכלים הבסיסיים והראשוניים ביותר לכל עולם הטיפול והעזרה הראשונה.

מבוא לעזרה ראשונה

ראשית, נתחיל בהגדרה.

ההגדרה של עזרה ראשונה היא:

עזרה ראשונה – טיפול רפואי ראשוני הניתן לחולה/ נפגע, סמוך ככל הניתן למקום וזמן האירוע.

מבוא לעזרה ראשונה - עוד לפני הקורס

מבוא לעזרה ראשונה

מטרתו של מגיש העזרה הראשונה

מטרתו של מגיש העזרה הראשונה היא קודם כך למנוע נזק ולטפל בנפגע עפ”י האבחנה המשוערת. אבחנה זו מתבצעת על ידי איסוף נתונים ומידע ראשוני מהשטח. השטח יכול לתת לנו מידע רב אודות החולה או הנפגע ואודות הנסיבות שבגינן דברים התרחשו. האם נמצאות בסביבה תרופות, מזרקים או קיא? האם מדובר באירוע רב נפגעים? אירוע עם מעט נפגעים? האם יש סכנות נוספות במקום? האם ישנם מקרי טראומה סביב? וכמובן, בדיקת תלונות הנפגע ובדיקה של הסימנים החיוניים בגוף שלו כמו לחץ דם, דופק, קצב הנשימה, צבע העור של הנפגע, מראהו הכללי וטמפרטורת הגוף.

לאחר שמגיש העזרה ראשונה קבע אבחנה משוערת, הוא נדרש לבצע את הטיפול – להגיש את העזרה הראשונה בהתאם למצב, למנוע החמרה של המטופל והדרדרות, לקרוא לסיוע רפואי ולוודא שאכן פינו את המטופל.

נסכם כעת את השלבים לפיהם צריך מגיש העזרה הראשונה לפעול:

  1. לקבוע אבחנה משוערת
  2. לבצע את הטיפול הרפואי הנדרש
  3. לקרוא לסיוע רפואי
  4. לוודא פינוי של המטופל לצורך קבלת טיפול רפואי.

לאילו דברים חשוב שמגיש העזרה הראשונה ישים לב במיוחד?

מגיש העזרה הראשונה חייב לדעת ולזכור: אסור לתת שום תרופות לחולה, כמו גם למרוח משחות. בנוסף, אסור לסטור לחולה או להכות בו. כמובן שאין לשחרר נפגע ללא המשך טיפול, והדבר אולי החשוב ביותר – אסור בשום פנים ואופן לקבוע מוות. קביעה זו יכולה להיות נתונה אך ורק בידי רופא ואין לחרוג מסמכות זאת.

התקשרתם למוקד 101 של מגן דוד, אילו פרטים תצטרכו למסור?

  • תלונה עיקרית
  • מיקום מדויק שאתם נמצאים בו
  • גיל הנפגע
  • מספר טלפון לבירורים עד שיגיע האמבולנס

מגישי העזרה הראשונה צריכים להיות…

מגישי העזרה הראשונה צריכים להיות בוגרים, רציניים, בעלי סבלנות ואדיבים. אין ספק שברגע שהמטופל מקבל טיפול מסור מידי מגיש עזרה ראשונה מקצועי ואיכותי, מצב רוחו של המטופל יכול להשתפר פלאים וכמובן – להקל עליו רבות.

עזרה ראשונה – רק בחברת “אריאל מדיק”

כשאנו מדברים על הגשת עזרה ראשונה ולימוד של קורס עזרה ראשונה רכישת הידע בנושא זה, בוודאי שאין מדובר במותרות. מדובר על אחד מהכלים הקריטיים והחשובים ביותר בחיינו שיכולים בפירוש להציל את החיים שלנו, כמו גם להציל את החיים של הסובבים איתנו. אצלנו בחברת “אריאל מדיק” תוכלו לרכוש את הידע, הציוד והניסיון בתחום זה, הן התיאורטי והן המעשי, אשר יחד יעניקו לכם את הידע והכלים המקצועיים ביותר, על מנת שתדעו לטפל בכל סיטואציה, בכל מצב ובכל אדם באשר הוא.

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה